Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

неділю, 20 жовтня 2019 р.

Про національну стратегію розвитку читання дітей та молоді Данії

У липні цього року Данська бібліотечна асоціація у співпраці з широким колом партнерів представили пропозиції до нової національної стратегії розвитку читання дітей та молоді
Дослідження показують, що і діти, і дорослі читають менше. Однією з причин є те, що сьогодні література опинилася в жорсткій конкуренції з останньою серією Netflix, мобільними іграми та популярними відеофільмами на YouTube.
Ця проблема не є сьогодні сенсацією. Проблема в духовному зубожінні суспільства, де  читання виноситься за дужки культури.
Читання підсилює формування особистості. Стимулює критичний сенс. Поглиблює вміння зосереджуватись, розвиватися та набувати навичок передачі знань, окрім, звичайно,  основних - здатності читати і писати.
Усі ці навички є центральними у світі, де на нас щодня звалюються великі обсяги інформації.
Але так само важливим для кожного є хороший і естетичний досвід – радість, яку приносить читання. Література дає нам можливість формувати власні образи, бачити світ очима інших людей.
Необхідність єдиної національної стратегії читання
Необхідна комплексна та амбітна стратегія для зміцнення культури читання дітей та молоді. Вже сьогодні необхідно вживати заходи для того, аби виправити ситуацію та сформувати у дітей та підлітків культуру читання.  
Досягти цього можна двома шляхами:
Дітей та молодь спонукати до читання, як у вільний час, так і в школі  - через зв’язок зі школою та освітою.
Діти та молодь читатимуть більше, коли матимуть переконання:  читання забезпечить їм особистий дивіденд.
Сім основних сфер дії національної стратегії :
Доступна література
Література повинна бути доступною у місцях перебування дітей та молоді у фізичному і в цифровому форматі, в т.ч.  через створення інклюзивних спільнот для читання.
Наступальність, послідовність  та обєднання зусиль фахівців з розвитку читання
Орієнтування на читання має проходити червоною ниткою:  дім-садок-школа-публічна бібліотека. Зусилля  медичних працівників, освітян, викладачів, продавців книг та  бібліотекарів мають бути спрямовані на розвиток навичок читання дітей впродовж усього дитинства.
Читання – в основі суспільного життя і культурного простору Розуміння значення та суспільна підтримка залучення дітей та молоді до читання, вплив ЗМІ на формування суспільної думки про важливість читання
Впровадження, використання та розвиток технології цифрового читання
Формат читання не має значення. Електронні книжки, програми для читання, потокові аудіокниги та інші цифрові формати читання - частина культури читання. Тому слід докладати  зусилля для розвитку цифрової культури, що поєднує фізичні та цифрові матеріали.
Посилення уваги до культури читання в родині
Батьки відіграють головну роль у розвитку позитивної культури читання. Але багато батьків, на жаль, не знають, як посилити читання своїх дітей. Отже, потребують настанов, знань, натхнення та володіння конкретними інструментами для залучення дітей до читання.
Більше наукових досліджень та обмін знаннями
Медіа простір для  дітей та підлітків змінюється зі швидкістю блискавки. Щоб зрозуміти і реагувати на зміни, потрібно досліджувати ситуацію, аби бібліотеки, школи та інші установи могли кваліфіковано розробляти та реалізовувати нові ініціативи та проекти.
Взаємодія національних та місцевих програм для розвитку читання
Потрібно більш ретельно мислити на національному та місцевому рівнях. Є безліч місцевих стратегій читання. На жаль, вони не завжди працюють. Пропозиції для забезпечення кращої взаємодії місцевих зусиль та програми національного рівня.
Детальніше про пропозиції до кожної  з цих сфер дії - згодом.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу