В продовження попереднього допису представляю деталізований опис завдань, визначених в першій сфері дії данської національної стратегії розвитку читання дітей та молоді.
Грамотність
- основна умова для розвитку читання дітей.
Доступність
– це створення для всіх рівних можливостей і сприяння розвитку читання. Усі діти повинні мати
легкий, природний доступ до літератури. Діти
можуть мати доступ до книжок з домашньої бібліотеки, але домашня бібліотека дає
менше можливостей для вибору книжок, ніж
бібліотека публічна. Діти починають читати книжки у школі, в т.ч. художню
літературу. Тому значення школи для поширення читання серед дітей у їх
повсякденному житті є дуже важливим.
Діти
проводять в Інтернеті значну частину свого
вільного часу. Тому інтернет має також сприяти натхнення розвитку читання дітей. Слід посилити
кураторство над дитячим читанням в мережі Інтернет, стежити за тим,
щоби
діти знайомилися з різноманітністю літератури.
Книжки для дітей мають бути в зоні доступу, там, де діти та
молодь проводять своє повсякденне життя. Мають бути в оточенні актуальних, сучасних, привабливих та
надихаючих колекцій книжок в дитсадочках,
школах, закладах дозвілля та інших
місцях свого перебування. Одним із засобів досягнення мети є співпраця між
публічними бібліотеками, школами, установами денного перебування, асоціяціями
та продавцями книг, спрямована на зосередження уваги на забезпеченні доступності
літератури та на наданні рекомендацій та гарних порад з читання дітям і молоді.
Рекомендується формувати книжкові колекції для дітей та молоді і забезпечувати ними
місця перебування дітей у їх повсякденному житті.
Публічним
бібліотекам
країни рекомендується активізувати
роботу з
відвідування
шкіл,
клубів
та дитячих
садків для поширення дитячої
та юнацької
літератури.
Рекомендується
забезпечити на національному рівні рівний
та кращий доступ дітей та молоді до книжок через сервіс
eReolen через муніципальні межі.
Школам рекомендується розставляти пріоритети
у складі персоналу, аби учні були забезпечені професійними
персоналізованими рекомендаціями щодо вибору книжок для читання.
Простір для
читання
Доступність
також полягає в тому, щоб мати хорошу фізичну
базу для
читання, зокрема, місця, які діти і молодь вважають
природними
і привабливими для перебування і читання. Створення
спеціальних просторів для читання в освітніх
навчальних центрах,
школах, клубах, в т.ч.
спортивних,
публічних бібліотеках та у книгарнях.
Ділитися найкращими практиками організації таких місць, з дизайну
інтер’єрів
читальних залів із привабливими книжковими колекціями, в тому числі зарубіжними.
Рекомендовано прикрасити ці
місця матеріалами та предметами для натхнення.
Модернізація засобів та підвищення професійного рівня персоналу у шкільних навчальних центрах
Усі
школи мають навчальні центри
(PLC). Однією з їх функцій є підтримка
вільного читання учнів. Необхідно методично забезпечити цю їх діяльність, а також
покращити рівень компетенцій працівників, що займаються підтримкою та розвитком
читання дітей. Рекомендовано змінити Положення про навчальні центри таким чином, щоб завдання
підтримки вільного читання дітей стало основним їх завданням.
Універсальна
література для дітей та молоді
Щороку
виходить багато нової літератури для дітей та юнацтва.
Однак на формування переваг читання дітей
та підлітків в умовах літературного різноманіття впливають місцеві
пріоритети.
Нові типи співпраці та обмін знаннями між публічними бібліотеками та школами
можуть на національному рівні забезпечити більшу універсальність літератури
для дітей та молоді, а також легкий доступ до цифрових матеріалів для читання.
На
основі існуючих літературознавчих платформ, таких як bogportalen.dk та bibliotek.dk, слід
створити скоординований огляд усієї доступної дитячої та юнацької літератури,
щоб усі спеціалісти з розвитку читання могли легко
отримувати інформацію про книжковий ринок та допомагати
дітям і молоді знаходити відповідну їх віку та потребам літературу. Зведена база вже є, але її
необхідно оптимізувати для ефективного використання.
Активізація використання
цифрових матеріалів для читання
Існує
традиція популяризувати фізичні книги серед дітей
та підлітків через організацію виставок, з демонстрацією перших
сторінок для зацікавлення дітей. Поширення цифрових матеріалів
для читання вимагає іншого підходу. Рекомендується розробляти нові методи
ознайомлення дітей та молоді
з різноманітними можливостями цифрового читання. Методи
повинні базуватися на формуванні читацьких
спільнот дітей та молоді в соціальних мережах
та їхньому бажанні ділитися хорошим досвідом читання в різних форматах.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.