Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

вівторок, 15 квітня 2014 р.

Щоб залишитись на плаву

 Професію бібліотекаря відносять до розряду вимираючих. Ми знаємо, що це не так. Адже  сучасний бібліотекар це, передусім, інформаційний навігатор, аналітик і посередник в системі документних комунікацій, в т. ч. електронних.
 На одному з російських ресурсів знайшла наступне визначення:
"Библиотекарь – это высокоинтеллектуальный, эрудированный человек, знаток художественной, научно-популярной, специальной литературы. Годы работы делают знания библиотекаря практически энциклопедическими. Специалисты библиотеки много общаются с читателями. Для этого необходимы высокие коммуникативные навыки, такт и эмоциональная выдержка. Чтобы легко ориентироваться в лабиринтах полок и тысячах книг, понадобиться хорошая память. При составлении каталогов и справочников важно быть внимательным и кропотливым. А работа с редкими экземплярами из библиотечных архивов потребует аккуратности и ответственности." Звідси
Узагальнено: інтелект, увага, комунікабельність, спокійна вдача, гарна пам'ять, акуратність, відповідальність.
Якими ж якостями має бути наділений бібліотекар сьогодні, щоб залишитись "на плаву"? 
На мою думку,  любити і вміти обслуговувати користувачів. Це коли отримуєш задоволення від того, що користувач залишився задоволений. Для цього потрібна обізнаність і володіння комунікативними навичками та мовленнєвими вміннями на достатньому рівні.
Любити вчитися і постійно пізнавати нове. Крім базових знань ми маємо знати, до прикладу, азербайджанську історію, літературу, культуру, звичаї, якщо ми працюємо у бібліотеці, яку часто відвідують представники  азербайджанської громади міста. А також переймати досвід і знання у досвідченіших колег.
Змінюватися і адаптуватися з плином часу. Інформаційні технології змінюються дуже швидко. І ми маємо слідкувати за новинами в сфері ІТ, адаптуватися до нових ситуацій. Ми маємо освоювати ази програмування і вміти оновлювати версії операційних систем. Адже користувачі можуть випереджувати нас. 
Використовувати інструменти веб 2.0. Не тому что це круто, а тому, що це один із способів використання колективного інтелекту нашої професії.
Вміти навчати інших. Бібліотекар має бути ще й учителем. Навчився сам, навчи колегу.  
Мати активну професійну позицію. Бути ентузіастом. Без цього зараз аж ніяк.
Має чути інших, дослухатися до думки колег. Це розширює кругозір, розвиває співпрацю.
Що ще можна додати? Пишіть в коментарях.

2 коментарі:

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу