Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

пʼятницю, 4 лютого 2011 р.

У чому секрет успіху данських публічних бібліотек

      Після знайомства з бібліотеками Данії я захворіла на  DanmarkBibliotekоманію. Хвороба  не страшна, але не дає спокійно жити.  Розмову на будь-яку тему,  для  наведення прикладу, я розпочинаю зі слів: "А от у бібліотеках Данії....". Мої  друзі-колеги тихенько пирскають у кулачок, та й мене вже веселить ця фраза, якою я так часто розпочинаю своє висловлювання.
     Які ж складові успіху данських бібліотек? По-перше, державна політика в галузі бібліотечної справи. Політики розуміють цінність бібліотек для суспільства. Це тому, що  політики в дитинстві і юності відвідували бібліотеки, і саме бібліотеки відіграли неабияку роль у  їх  освіті  і успішній кар'єрі. По-друге, кадрове забезпечення бібліотек. Вища королівська бібліотечно-інформаційна школа (зверніть увагу, слово "бібліотечно" на першому місці)   щороку готує 300 висококваліфікованих бібліотечних фахівців. І це для 510 публічних бібліотек Данії (нагадаю, що в Україні бібліотек  понад 20 тисяч!). А скільки бібліотекарів щороку виходить з Національного університету культури та мистецтв? І який відсоток з них іде працювати у бібліотеки?  По-третє, високий технічний рівень бібліотечного обслуговування і значне муніципальне фінансування, що становить, в середньому, $107 на душу населення. У столиці Данії цей показник становить  $200 на душу населення, а у Києві (за підсумками 2010 року фінансування публічних бібліотек Києва в розрахунку на 2,7 млн. мешканців столиці) - $ 2,5 на одного жителя.
     Проектна діяльність - потужний імпульс розвитку бібліотечного сервісу. Гранти українські бібліотеки виграють у міжнародних фондів. 
     Фінансове забезпечення проектної діяьності бібліотек Данії  здійснюється Агенцією з питань бібліотек та ЗМІ.
     Наприкінці минулого року бібліотеки  Данії завершили спільний національний проект з бібліотечного маркетингу. 35 бібліотек, що взяли в ньому участь, залишили по собі 20 чудових проектів, які можуть використовувати в своїй роботі інші бібліотеки.
     Цей проект передбачав розробку низки методів та ідей, свого роду "інструментарію", для подальшого розміщення у вільному доступі для використання і для розвитку усіх бібліотек.  Проекти з маркетингу охопили широке коло бібліотечної аудиторії: більш "вимогливий" сегмент користувачів старшого віку, сегмент користувачів середнього віку (сімейні клуби, сімейне читання) та молодіжний сегмент (вироблення концепцій для веб-середовища, YouTube фільми, інше).  Багато проектів вже довели свою ефективність і привернули увагу  місцевих та національних ЗМІ для широкого  висвітлення. Координацію та фінансове забезпечення проекту здійснювала Агенція з питань бібліотек та засобів масової інформації Знання та інструментарії, вироблені в результаті реалізації проекту,  розміщені на сайті Агенції.  Усі зацікавлені особи можуть отримати доступ до сторінки для  використання матеріалу. 
     Чому саме проект з маркетингу? Бібліотеки Данії дають усі можливості для розвитку та освіти, успішної кар'єри. Парадоксально, але з'ясувалося, що багато громадян і користувачів бібліотек  ніколи не чули про нові послуги, такі як музика, електронні книги, безкоштовна допомога дітям у виконанні домашніх завдань і т.д. Це, власне, і спонукало агенцію до такої ініціативи.  Претенденти подавали заявки на гранти з трьох напрямів:
1.Маркетинг навчання у бібліотеці і пропонованих курсів
2.Маркетинг Бібліотечних подій / бібліотека - культурний посередник
3.Маркетинг послуг / послуг конкретним групам користувачів.
    Деякі організаційні деталі проекту. Власне, цей національний проект почався ще раніше, з курсів "Навички в галузі маркетингу", тому в розробці проектів передбачалася участь тих працівників бібліотек, що не  навчалися на курсах. Учасників від однієї бібліотеки передбачалося не більше 2 чол. Фінансування одного учасника складало £ 50,000. Умовою проекту також було обов'язкове надання матеріалів, вироблених  в процесі реалізації проекту для розміщення їх на сервері з вільним доступом для інших бібліотек.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу