Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

середу, 28 листопада 2012 р.

Бібліотеки, дайош по 750 000 читачів кожна! Не підведіть телеканал UBR!

      Телеканал UBR, що є українським  телевізійним бізнесовим каналом, час від часу цікавиться і бібліотеками, що завжди були неприбутковими організаціями
Якщо ж журналісти цього телеканалу так  перейнялися долею бібліотек, кожна з яких правдами-неправдами показує у своїх звітах по 750 000! обслужених  користувачів відео (нафантазували журналісти, буває), аби бібліотекарі отримали свої 2,5 тис. гривень, то чи не краще б їм було відвідати європейські бібліотеки, дізнатися про їх річний бюджет, ресурси і особливості діяльності, зрозуміти, чому вони такі популярні у населення. Переконатися, що кав'ярні  чи автомати з кавою не є головними складовими  успіху європейських бібліотек. Хоча  українські бібліотеки, якби це було можливо,  не відмовилися б від надання такої послуги.  А потім співставити з умовами діяльності українських бібліотек, зробити адекватний висновок і донести його до громадськості. Оце було б на користь нашому суспільству.
     А журналістам наважуся дати  декілька порад.
1. Включайте логіку
 Коли бібліотекарі готують інформації, чи зводять докупи якісь показники, вони не довіряють сліпо почутим чи побаченим цифрам. Може бути описка, чи слух може підвести, чи формула в програмі Excel задана невірно. Тому завжди включають логіку. Вона допоможе вчасно виявити помилку.
2.  Об'єктивність і правдивість
Коли бібліотекарі готують бібліографічні, інформаційні, довідкові видання - кожне прізвище автора, дата народження, назва джерела перепровіряється і уточнюється по декількох джерелах. Якщо ви подаєте прізвище очільника організації і є сумніви щодо правильності його написання - зверніться на сайт цієї організації. Там ви його обов'язково відшукаєте і будете впевнені, що нікого не образили. А разом відкриєте для себе бібліотеку, що створена цими ж бібліотекарями із зарплатою у 2,5 тис.,  і яка доступна для вас цілодобово у мережі Інтернет.
Коли бібліотекарі проводять дослідження шляхом інтерв'ю, то думка 2-3-х респондентів не є дня них вагомим аргументом для висновку з подальшим прийняттям рішень. Соціологи радять скористатися формулою для визначення вибірки. Вона ось тут. З огляду на те, що в районі проживає 358 тис. мешканців - для об'єктивності варто було б почути думку 384 перехожих.
3. Етика - це важливо
Якщо бібліотекарі створюють відеоролики про бібліотечні події, то акцентують увагу глядача, передусім,  на цікавих книгах чи послугах бібліотеки, на зацікавленихчи не зовсім обличчях читачів, а не на деталях їх одягу чи аксесуарах. 


А в доповнення - скопійовані коментарі під вашим відеосюжетом, шановні UBRівці. Прислухайтесь.  Вибачайте, що трохи експресивно. Ні, ми не злі. То від образи.

Правда | 26.11.2012 13:47
Наскільки низько падають журналісти... не що б писати а правду так вони щей те хороше що залишилося в Україні видають за погане. Бібліотеки за останні 5 років дуже змінилися і інтернет не знищує бібліотеки а навпаки піднімає їхній імідж. Саме в інтернеті бібліотеки рекламують себе, свої нові сервіси і можливості. Багато чого можна написати, але людям які все перекрутять просто не потрібна правда...

Ольга | 28.11.2012 15:31
Чому видалили мій попердній коментар? Правда очі коле? Такий же лист про неправдиву інформацію і з прізвищем директора і з вигаданими вами нормативами буде надіслано вашій дирекції. За кожну брехню треба відповідати

директор бібліотеки | 28.11.2012 21:56
Давно не читала такої некомпетнтної, неправдивої інформації! Автора би! Нормативи вимірюються не в тисячах. Так, вони є - 750 (Сімсот п`ятдесят) читачів на рік на одного бібліотекаря. Вони застарілі, але над їх доведенням до міжнародних стандартів працюють. Але річ навіть не в тім. Якщо ви хочете бути поважаним виданням, то доручайте писати матеріали про бібліотеки хоча би людям, які там бувають. Бо на решту ваших "фактів" відповідати вважаю нижче своєї гідності. Вибачте, але ви - невігласи.

Цбс Дарницкого Району | 28.11.2012 22:15
Панове журналісти! Мабуть Ви забули, яку роль відігравали бібліотеки під час Вашого навчання у школі, інститутах, університетах. Ви самі відвідуєте бібліотеки?! Ваша фахова обізнаність дозволяє Вам робити висновки про діяльність сучасних бібліотек?! Ви вивчили їх проблеми?! Звідки Ви взяли дані про норматив 750 тисяч користувачів за рік на одного працівника бібліотеки? Будь ласка, знайдіть дані про кількість мешканців хоча б одного району міста Києва. Його населення не вистачить на виконання Вашого нормативу навіть на одного бібліотекаря. Будьте толерантні, зваженими в Ваших висловлюваннях про бібліотеку, тому що в нашій державі саме бібліотеки виконують соціальну функцію - надають безоплатні послуги для тих, хто в цьому портебує. Тож бажаємо Вам, сучасна молодь - журналісти - якомога частіше відвідувати бібліотеки, не тільки для отримання книг. а й для участі в різноманітних масових заходах, акціях! Хай щастить! І до того ж: кожна людина в різний час свого життя звертається до Біблії та Бібліотеки.
JJJ | 28.11.2012 22:19
Директор ЦБС Деснянського району КУРИЛО, а не КУРША. Варто б перепровіряти свою інформацію перед подачею, якщо не хочете бути посміховиськом. Прислухайтесь до поради.
 Дніпровські бібліотеки | 29.11.2012 12:30
Якщо кореспонденти таким чином намагаються заробити черговий гонорар, вважаючи що "запустили бомбу", то в майбутньому, впевнені, вони зрозуміють свої помилки. І допоможуть їм в цьому навчені ними безграмотні діти...

10 коментарів:

  1. Ви вірно помітили помилки у сюжеті, проте загальний настрій цього сюжету скоріше позитивно налаштований щодо бібліотек, ніж негативно... Нам-бібліотекарям треба краще працювати з журналістами... Будемо робити висновки і далі ще наполегливіше працювати... Треба, щоби всі знали, де бібліотека... Треба, щоби всі знали, що в бібліотеці повно людей... Повно? :-)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Над цим і працюємо :) Коли не повно - виходимо зі стін у садки,школи. парки. Там повно. Але, при такій ресурсній базі, що маємо, з кожним роком все важче.
      Ось вичитала у статистичному звіті бібліотек Данії: "загальний обсяг документовидачі 2010 по 2011 рік знизився на 3,0 відсотка. Це рівносильно тому, що на придбання документів у 2010 році виділено 46,0 млн. дол., а у 2011 - 44,6 млн. :)

      Видалити
  2. Хочу ответить прекрасными стихами на это видео:

    И хоть живем мы в двадцать первом веке,
    И каждому доступен Интернет, –
    Альтернативы нет библиотеке,
    Библиотекарю замены нет!

    Спасибо Вам, Ольга, за ваш познавательный блог!

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую, Вікторіє, за чудовий вірш, посвітлішало на душі. І відповідь від журналіста UBR прийшла. Життя прекрасне, як і майбутнє бібліотек :)

    ВідповістиВидалити
  4. Так відеосюжет з ляпами і загалом не зрозуміло до чого тут кавові автомати і особливо шахи?! Але...

    Типова реакція бібліотекарів: Якщо ви хочете бути поважаним виданням, то доручайте писати матеріали про бібліотеки хоча би людям, які там бувають. Як стало можливим, що професійний журналіст не буває у бібліотеці? - нас не цікавить. Вини бібліотекарів тут нема. Ходи, інакше невіглас і крапка.

    ВідповістиВидалити
  5. Шахи, автомати з кавою - це складові "третього місця", http://theoryandpractice.ru/videos/315-chto-takoe-trete-mesto,
    А чому журналісти допускають ляпи? Можливо, свого часу будучи студентами, не особливо переймалися рівнем своїх професійних якостей, не відвідували академічні бібліотеки? ))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Натяк на "3-тє місце" зрозумілий, але це надто груба калька. Кава-автомати часто можна зустріти в наших поліклініках, але атмосферу вони значно не покращили. Шахові турніри в бібліотеках України підозрюю буде важче організувати, ніж у тій ж Данії. У нас краща шахова школа з розвинутою кузнею талантів. Тут мова швидше про ігрову зону в бібліотеці... ну і власне такі неточності спотворюють матеріал.

      Видалити
    2. Саме так. Цілком погоджуюсь. Ведучий UBR Віталій Дячук повідомив, що матеріали передав відповідальним колегам, щоб врахувати помилки чи неточності. Сказав що "робимо що можемо і як можемо. Конструктивна критика завжди на користь". І нам черговий урок. Як зауважила ВП - потрібно вчитися працювати із журналістами

      Видалити
  6. А мій допис під сюжетом, другий за рахунком, від 27.11, взагалі було видалено :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. І моїх два. Тому й вирішила, що залишилось чи з'являлось, запостити :)

      Видалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу