Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

пʼятницю, 10 січня 2020 р.

Зізнавшись у своїй слабкості, людина стає сильною. (Оноре де Бальзак)

Наразі намагаюся зробити SWOT-аналіз персоналу бібліотек. Найбільшу кількість позицій складають наші слабкості.  Тож зізнавайтеся, і ставайте сильнішими. )) Доповнюйте у коментарях.
Отже, слабкі сторони
- наша скромність. Ми з радістю впроваджуємо та надаємо найкращі і найнеочікуваніші для користувачів послуги, але рідко очікуємо визнання і вдячності
- наша освіта та регламенти діяльності не сприяють авантюрності та ризикованості
- схильність до роботи в приміщеннях
- певний снобізм в самооцінці
- слабкі навички публічного виступу
- слабкий маркетинг
- стереотипне сприйняття функцій бібліотекаря у суспільстві
- висловлювання з боку осіб, які приймають рішення, що нас може замінити Google/Amazon
- те, як ми повідомляємо про свою цінність, часто не набагато ефективніше, ніж кричати в порожнечу
- низький рівень медіа/комунікативних професійних навичок
- очевидне відставання або напруженість між рівнем інновацій та спроможністю бібліотеки надавати користувачам потрібні послуги, в зручному для них місці і в зручний для них час
- низький рівень компетенцій у бібліотечній галузі керівників на вищих організаційних та політичних рівнях прийняття рішень
- сприйняття бібліотечних/інформаційних послуг як додаткових, а не необхідних
- занадто зосереджені на допомозі, альтруїстичній віддачі, не вимагаючи нічого взамін. Це також робить нас непомітними 
- велика тривалість часу від замовлення потрібної книжки до надходження її на полиці
- відсутність спільної місії та бачення бібліотечного співробітництва, зокрема, адвокаційної діяльності. Мається на увазі співробітництво, в якому беруть участь різноманітні кола різних професіоналів, а не лише з галузі книговидання та бібліотек
- відсутність співпраці між бібліотекам, зокрема, з питань спільного зберігання даних
- прийняття рішень вищим керівництвом. Вище керівництво або приймає погані рішення, або затримує прийняття рішень, що негативно впливає на послуги, що надаються бібліотекою, та на моральний стан персоналу
- невідповідність показників діяльності, що вимагає державна статистична звітність, реальним обсягам і видам діяльності бібліотеки. Стільки всього, що ми робимо, просто не рахується. І стільки з того, що ми робимо, дуже важко оцінити
- високий рівень ізольованості: слабко інтегровані в інші сфери суспільного життя
- не усвідомлення користувачами усіх обсягів різних процесів і робіт у бібліотеці. Це ставить її в уразливе становище. Ми безкінечно маємо доводити та демонстувати набір цінностей, важливих для громади. Влада і громада можуть приймати рішення про скорочення мережі бібліотек, якщо вони не бачать їх цінності. Тож маємо постійно заявляти про доступні послуги та їх важливість для розвитку громад. Чим частіше заявлятимемо, тим більший шанс, що почують і переймуться
- відсутність у переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, посад, пов’язаних з фінансово-господарською, ІТ діяльністю, дизайном та рекламою
- низький рівень оплати праці
- відсутність стимулів (матеріальних і моральних), для закріплення у бібліотеках випускників – молодих фахівців 
Структура бібліотечного персоналу залишається надмірно ієрархічною і потребує перегляду. Потрібно досліджувати структуру персоналу успішних компаній і командні підходи до реалізації завдань, які базуються на експериментах, синергії та інноваціях. Доведено, ефект від спільної роботи команди якісно перевершує ефект від роботи окремих людей.
Відсутність належного фінансування на реалізацію проектів– наша слабкість і прикриття пасивних бібліотекарів. Але не кожна успішна бібліотека має хороше фінансування. Дуже часто успіх залежить від ініціативності, творчості та здатності до експериментів членів колективу.
Відсутність видимості/звучання поза нашою власною професією.
Частіше обговорення проблем діяльності здійснюється на бібліотечних форумах, через спілкування між собою, а не через звернення до представництв інших галузей, до уряду, до суспільства вцілому. З цієї причини внесок бібліотек у соціальне включення, освіту, охорону здоров'я, культурну спадщину та ін. продовжує залишатися непоміченим поза середовищем професії.
Бібліотекарі сьогодні борються за бібліотеки як ніколи. І, напевне, що одна із слабкостей - ми не проявляємо своїх навичок і можливостей перед громадою, не показуємо їм, що ми більше, ніж вони уявляють. Це професія величезної глобальної групи дійсно висококваліфікованих людей. Нам потрібно постійно  показувати суспільству, на що ми здатні.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу