Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

четвер, 21 серпня 2025 р.

Підліткові клуби у бібліотеках

Найскладнішою читацькою аудиторією бібліотек, до якої потрібен особливий підхід, є підлітки.

Підліткам важливо показати, що бібліотека — це не лише книги, а й розваги, творчість та дружба. Нові підліткові зони, семінари та теми для обговорення підкріплені ретельно підібраними та привабливими виданнями в жанрі манґи та коміксів   - це шлях повернення та залучення підлітків до бібліотеки.

Створити   привабливе й безпечне середовище, в якому підлітки  могли б проводити свій вільний час та розвивати свої інтереси – мета проекту «Підлітки в бібліотеках». В межах його реалізації було  створено креативні зони, так звані мейкер-спейси, у трьох великих філіях Міської бібліотеки Острави (Чехія). Вони були обладнані зонами відпочинку та матеріалами для різних творчих занять.

Ще одним ключовим аспектом проєкту стало розширення колекцій бібліотеки за рахунок літератури, орієнтованої на молодих читачів, коміксів та манги, які є дуже привабливими для цієї вікової групи. Цей крок не лише привабив нових відвідувачів, а й створив простір, де підлітки можуть вільно обговорювати свої інтереси та відкривати для себе нові літературні та культурні сфери.

Протягом шести місяців  реалізації проекту було проведено вісімнадцять семінарів, які відвідали 211 підлітків. Регулярно проводилися семінари, які проводили експерти з різних галузей: від бойових мистецтв до дизайну костюмів для косплею. Проект включав різноманітний спектр семінарів та дискусій, що відображали сучасні тенденції та інтереси підліткового покоління. Молодь брала участь у семінарах, присвячених, наприклад, манзі та коміксам, які є темами, що їх дуже цікавлять.

Майстер-клас, який проводив вуличний художник, був присвячений техніці та етиці вуличного мистецтва, де учасники вивчали основи графіті та обговорювали історію і розвиток цього мистецтва. Косплей-майстер-клас спонукав підлітків не лише створювати власні костюми та реквізит, а й отримати уявлення про світ косплею як хобі, що поєднує художні навички з акторською майстерністю.

Проєкт також включав нетрадиційний майстер-клас, присвячений мушингу – виду спорту, що включає їзду на собачих упряжках. Ознайомлення з історією та принципами цього виду спорту, а також можливість спробувати канікрос, де собака тікає від бігуна,  відкрило для підлітків маловідомі види діяльності та нові інтереси.

Проєкт не лише зосереджувався на заходах для юних, а й включав навчання бібліотекарів темам, присвяченим психології та соціології підліткового віку. Це навчання допомогло краще зрозуміти потреби молодого покоління та навчитися легше й ефективніше спілкуватися з ним.

Проект «Підлітки в бібліотеках» позитивно впливає на громаду, надаючи молодим людям простір для самореалізації та соціальної взаємодії. Завдяки таким проектам бібліотеки стають не лише місцем для отримання книг, а й активним центром, де молодь може зустрічатися, пізнавати нове та розвивати свої інтереси. Такий підхід сприяє збільшенню відвідуваності бібліотек та посилює їхню роль як освітніх та культурних закладів, що реагують на потреби всіх вікових груп.

Підліткові клуби

Підлітковий клуб «Гаучарна» пропонує юним читачам можливість зустрітися та поділитися своїми інтересами в неформальній обстановці. Цей клуб призначений для читачів віком від 11 років і надає не лише місце для читання та обговорення, а й для настільних ігор або відпочинку.

Teenclub KO = KO NUDĚ зосереджується на тематичних зустрічах, пов’язаних з літературою, де юні читачі можуть спробувати різні творчі техніки та поділитися своїми улюбленими книгами та історіями.

Teenclub Meet & Read ділиться досвідом читання та обговорення літературних творів. Кожна зустріч присвячена окремій темі, книзі чи настільним іграм. Такий формат допомагає розвивати не лише навички читання, а й комунікативні навички.

Цей досвід чеських колег є корисним для бібліотек, що  шукають способи залучення підлітків та створення для них привабливих і змістовних програм. Він показує, що якщо бібліотеки зможуть адаптуватися до сучасних тенденцій та інтересів молодого покоління, вони можуть стати важливим місцем для особистісного зростання та включення у громадське життя.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу