Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

пʼятницю, 27 квітня 2012 р.

8 професійних навичок бібліотекаря

     В європейських країнах ще декілька десятиліть тому було визнано, що традиційний набір професійних знань бібліотекаря, як от класифікація, каталогізація, ін. уже  не є достатнім для реалізації бібліотекою її основних функцій  і завдань як суспільного центру з акцентом на потреби користувачів в умовах їх навчання впродовж життя, соціальної, електронної інтеграції, ін. Дійсно, традиційних професійних навичок бібліотекарю явно недостатньо. Тож уже давно на порядку денному - безперервна професійна освіта бібліотекарів, що є  і буде залишатися дуже вагомим фактором для виконання інформаційної функції бібліотеки в "цифровому суспільстві". 
      Середній вік бібліотекарів публічних бібліотек говорить про те, що більшість працівників вросли своїми коренями у парадигму традиційних книг і традиційного карткового каталога.  
Якими ж повноваженнями має бути наділений бібліотекар для розвитку бібліотеки у суспільстві знань? Пропонуються 3 основні мета-компетенції, що є загальними передумовами для розвитку:
1. вміння оволодівати знаннями і застосовувати їх для змін та розвитку - учбово-пізнавальна компетенція

2. здатність за допомоги інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати, відбирати, обробляти та передавати необхідну інформацію - інформаційна компетенція
3. вміння вести діалог, володіння навиками взаємодії з оточуючими людьми, вміння працювати в групах, знайомство з різними соціальними  прошарками - комунікативна компетенція.
 На додаток до цих існує ще 5 компетенцій, що особливо необхідні в процесі трансформації класичної бібліотеки в бібліотеку суспільства знань, компетенцій, що стали дуже необхідними останніми роками. 
4. навички навчання, викладання і посередницької діяльності.   Ці навички мають розглядатися у зв'язку  із зростаючою потребою населення в  умінні використовувати засоби масової інформації і відповідному рівні комп'ютерної грамотності, а також для підтримки безперервного процесу трансформації бібліотечного простору різними способами.
5. навички в сфері маркетингу. 
6. постійне підвищення компетенцій в сфері ІКТ для всіх працівників бібліотек. В найближчі роки ці навички матимуть вирішальне значення для перетворення бібліотек в установи, що зможуть конкурувати на ринку інформаційних послуг. 
7. професійна компетентність в різноманітних предметних областях, традиційно, є також необхідною.
8) 8. Навички лідерства і управління стають дедалі  важливішими, адже створюють умови для оперативного впровадження нових бібліотечних послуг.
Саме ці компетенції відображають бачення нової публічної бібліотеки, доступної у віртуальному і реальному просторі, яка постійно пропонує послуги, що допомагають населенню будувати своє життя і вирішувати проблеми, надихає їх  на навчання протягом життя та творчість. 

Звідси
А ось таким бачать діти універсального бібліотекаря -інформатора

Спідниця - сенсорний монітор, що обертається, для отримання доступу до електронних книг.:)
 http://www.irobotrussia.ru/konkurs/gallery/504

3 коментарі:

  1. Малював явно хлопчик:-): "спідниця як сенсорний монітор, що обертається, для отримання доступу до електронних книг.:) Це супер!

    ВідповістиВидалити
  2. Підписано: Пунько Полина, 12 лет )))

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу