В європейських країнах ще декілька десятиліть тому було визнано, що традиційний набір професійних знань бібліотекаря, як от класифікація, каталогізація, ін. уже не є достатнім для реалізації бібліотекою її основних функцій і завдань як суспільного центру з акцентом на потреби користувачів в умовах їх навчання впродовж життя, соціальної, електронної інтеграції, ін. Дійсно, традиційних професійних навичок бібліотекарю явно недостатньо. Тож уже давно на порядку денному - безперервна професійна освіта бібліотекарів, що є і буде залишатися дуже вагомим фактором для виконання інформаційної функції бібліотеки в "цифровому суспільстві".
Середній вік бібліотекарів публічних бібліотек говорить про те, що більшість працівників вросли своїми коренями у парадигму традиційних книг і традиційного карткового каталога.
Якими ж повноваженнями має бути наділений бібліотекар для розвитку бібліотеки у суспільстві знань? Пропонуються 3 основні мета-компетенції, що є загальними передумовами для розвитку:
1. вміння оволодівати знаннями і застосовувати їх для змін та розвитку - учбово-пізнавальна компетенція
2. здатність за допомоги інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати, відбирати, обробляти та передавати необхідну інформацію - інформаційна компетенція
3. вміння вести діалог, володіння навиками взаємодії з оточуючими людьми, вміння працювати в групах, знайомство з різними соціальними прошарками - комунікативна компетенція.1. вміння оволодівати знаннями і застосовувати їх для змін та розвитку - учбово-пізнавальна компетенція
2. здатність за допомоги інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати, відбирати, обробляти та передавати необхідну інформацію - інформаційна компетенція
На додаток до цих існує ще 5 компетенцій, що особливо необхідні в процесі трансформації класичної бібліотеки в бібліотеку суспільства знань, компетенцій, що стали дуже необхідними останніми роками.
4. навички навчання, викладання і посередницької діяльності. Ці навички мають розглядатися у зв'язку із зростаючою потребою населення в умінні використовувати засоби масової інформації і відповідному рівні комп'ютерної грамотності, а також для підтримки безперервного процесу трансформації бібліотечного простору різними способами.
5. навички в сфері маркетингу.
6. постійне підвищення компетенцій в сфері ІКТ для всіх працівників бібліотек. В найближчі роки ці навички матимуть вирішальне значення для перетворення бібліотек в установи, що зможуть конкурувати на ринку інформаційних послуг.
7. професійна компетентність в різноманітних предметних областях, традиційно, є також необхідною.
8. Навички лідерства і управління стають дедалі важливішими, адже створюють умови для оперативного впровадження нових бібліотечних послуг.
Саме ці компетенції відображають бачення нової публічної бібліотеки, доступної у віртуальному і реальному просторі, яка постійно пропонує послуги, що допомагають населенню будувати своє життя і вирішувати проблеми, надихає їх на навчання протягом життя та творчість.
Звідси
А ось таким бачать діти універсального бібліотекаря -інформатора
Спідниця - сенсорний монітор, що обертається, для отримання доступу до електронних книг.:)
http://www.irobotrussia.ru/konkurs/gallery/504
Звідси
А ось таким бачать діти універсального бібліотекаря -інформатора
Спідниця - сенсорний монітор, що обертається, для отримання доступу до електронних книг.:)
http://www.irobotrussia.ru/konkurs/gallery/504
Малював явно хлопчик:-): "спідниця як сенсорний монітор, що обертається, для отримання доступу до електронних книг.:) Це супер!
ВідповістиВидалитиПідписано: Пунько Полина, 12 лет )))
ВідповістиВидалитиДійсно, життя вимагає змін.
ВідповістиВидалити