Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

пʼятницю, 8 березня 2013 р.

Публічні бібліотеки і молодь

     Дані статистичної звітності  свідчать:  частка молоді у складі користувачів публічних бібліотек впродовж останніх 5-ти років поступово зменшується. Окрім демографічного фактору, спровокованого обвальним падінням народжуваності в 90-х роках ХХ ст., на зменшення кількості молоді у бібліотеках впливає низький рівень відповідності публічної бібліотеки потребам молоді.
     Чого хоче молодь? Про це я запитала 10  своїх  юних друзів у соц. мережі "Вконтакте" (моє запитання - їх відверті відповіді), що проживають у різних районах Києва і які є/були користувачами публічних бібліотек.
      Вони хочуть гарно спланованого простору бібліотеки, де легко орієнтуватися, свободи дій, відсутність пильного стеження за ними  бібліотекаря. Він потрібен, але в зоні "далекої досяжності", по потребі. Бібліотека повинна мати велику кількість і разноманітність інформаційних ресурсів і комп'ютерної, мультимедійної, копіювально-множильної техніки.  
     І  бібліотека  цього хоче. У цьому наші бажання співпадають.   
   В чому ж різниця між потребами молоді і реаліями бібліотеки? В чому проявляється недружелюбність бібліотеки до молоді? 
     По перше - в режимі роботи бібліотеки. Коли у них з'являється час для відвідування бібліотеки - вона уже зачинена.  
      Недружелюбність проявляється і у вимогах дотримання тиші. Тобто, у бібліотеці молодь має лише споглядати, а це дуже складно для їх способу життя і потреби у постійному русі і спілкуванні. Спільна діяльність, використання засобів медіа  вимагає спілкування. У наших невеликих бібліотечних приміщеннях складно поєднувати тишу і шум.
     Недружелюбне ставлення бібліотеки до потреб молоді проявляється і в ставленні бібліотекарів до потреб молоді в консультуванні. До прикладу, в Інтернет-центрі ми передусім опікуємося користувачами старшого віку, вважаючи, що молода людина справиться сама. 
     Недружелюбність проявляється і в правилах користування послугами Інтернтет-центрів. Запис для кожного попередній на визначений час. А молодь любить ходити компанією. 1 чи 2 точки доступу до мережі Інтернет у переважній кількості бібліотек, низька швидкість Інтернет-з'єднання також є фактором прояву недружелюбності бібліотеки.
Я можна задружити молодь? Читайте тут.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу