Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

вівторок, 19 березня 2013 р.

Як побороти боржника?

     Електронні читанки повільно, але невідворотньо займають своє місце  серед інших ресурсів бібліотек. Бібліотеки, що вже мають пристрої для читання електронних текстів, можуть визначитися, як їх використовувати, звернувшись до видання, що підготовлене УБА "Електронні книги та електронні читанки (рідери) в бібліотеці: з чого почати?"
     Серед висвітлених правил, процедур та технологічних аспектів роботи з рідерами, пропонується їх видача читачам у тимчасове користування через абонемент. Сьогодні рідери для бібліотек річ дуже вартісна. А  бібліотеки не застраховані від прикрих випадків невчасного повернення або й взагалі неповернення рідерів. Вихід? Нагадування, ше одне нагадування і звернення до судових інстанцій.
      Сподіваюся, ви не пропустили свого часу ці статті?
Березкина, Е. И. Судебные иски к читателям: борьба с задолженностью в правовом пространстве университетской библиотеки. Реалии и перспективы [Текст] / Е. И. Березкина // Научные и технические библиотеки. - 2006. - N 5. - С. 73-81.
Сукиасян, Э. Р. С читателями надо работать, а не судиться ! [Текст] : (послесловие к статье Е. И. Березкиной "Судебные иски к читателям: борьба с задолженностью в правовом пространстве университетской библиотеки. Реалии и перспективы") / Э. Р. Сукиасян // Научные и технические библиотеки. - 2006. - N 5. - С. 79-81.
 Якщо в академічних бібліотеках для боротьби з боржниками застосовують метод отримання студентом довідки про повний розрахунок з бібліотекою, при наявності якої викладачі видають залікову книжку, або накладанням "вето" на поселення боржників у гуртожиток, то у публічних бібліотеках з цим складніше.
      Навчити читачів своєчасно повертати книги придумали в Польщі. Бібліотекарі звернулись по допомогу до колекторських фірм. Співробітники тільки однієї такої компанії повернули на законне місце близько трьохсот тисяч книг. Та ще й поповнили бюджет бібліотек на вісім мільйонів злотих - це двадцять мільйонів гривень.
      Технологія наступна: спочатку - телефонний дзвінок. Два тижні потому - нагадування в електронному вигляді. Але якщо і це не сприяє поверненню книги на бібліотечну полицю, - лист поштою. Як показує практика, боржники починають реагувати лише на втручання колекторів. Найбільший штраф, що накладено на боржника - 30 тис. гривень! За законом у Польщі для недисциплінованих читачів штраф за кожен прострочений день близько однієї гривні.
 Співпраця бібліотекарів з колекторами в Польщі  пішла на користь, вважають польські колеги. Книги повертаються на полиці, бібліотеки за допомогою відшкодованих грошей поповнюють свої фонди. Та й читачі стають більш дисциплінованими.  Звідси
Як на мене, то задоволення від такого методу наповнення бібліотечного бюджету я точно не отримала би. А які дієві методи проти читацької заборгованості використовуєте ви? 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу