Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

суботу, 23 квітня 2011 р.

Тисячами дзвонів озветься Великдень...

     Кожного року зустрічаю цей Світлий День з вірою, що  дзвони Великодня розженуть чорні хмари над Україною, що і на нашій вулиці буде свято.
Сьогодні день пройшов в приємних  передВеликодніх приготуваннях. Традиційно власноруч  випікаю пасочки, в цибуляному лушпинні фарбую яйця. Так робили мої мама і бабуся. Можливо легше було б купити пасочку, благо є вибір і на смак, і на гаманець. Але для мене важлива атмосфера справжнього свята, яке створює і сам тривалий процес випікання , а особливо, неповторний ванільний аромат здоби, що розноситься по домівці.  Мої діти говорять, що так пахне дитинство. Руки місили тісто, а в голові роїлися спогади про моє дитинство.  Хоч минуло чимало літ, давно вже немає мами і бабусі, а  вони живуть у серці, як найкращі скарби мого життя. Згадалось,  як мама казала, що сонце на Великдень «грає», а я нетерпляче чекала його появи.  Згадала дерев'яні ночви, в яких мама ставила на піч  опару, запах бабусиної скрині, де вона тримала святковий одяг і колодки полотна і рушників. Грубими  і колючими домотканними рушниками на Великдень застеляли лаву. Колодка цих бабусиних рушників і  домотканного полотна залишились мені у спадок. На такий рушник я сьогодні поклала крашанки. Корзинку прикрила серветкою, що вишила сама, як і рушничок, на який поставила дві маленькі пасочки, що приготувала для хрещеників. Пасочок цього разу в мене вийшло одинадцять. Великих, середніх і маленьких. Більшенькі  Великодньої ночі освятимо у Храмі і почастуємо всіх за святковим столом, а менші прибережемо до понеділка на волочильне. Не знаю, чи відоме вам це слово, але у понеділок за звичаєм ми ходили один до одного "христосуватися»,  обмінюватися крашанками («волочилися»).  Ще й досі тримається цей звичай  у моєму селі на Житомирщині.
     У вівторок принесу волочильне у наш методичний відділ. Так що запрошую, завітайте.

3 коментарі:

  1. "Волочильне" вдалося! Пасочки скуштував не тільки методичний відділ! На смак вони такі ж гарні як і красиві! А ще дуже сподобалися спогади дитинства!

    ВідповістиВидалити
  2. Талановита людина талановита у всьому!

    ВідповістиВидалити
  3. Ну...талантів в себе особливих не бачу. Якби ж то розвивала якусь одну здібність, то може й толк був би, а то так... всьому потроху... і нічого толком

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу