Цю книжку рекомендує читач
Блог
«Музею 2.0» розповідає про цікаву ідею, спрямовану на взаємодію з абонентами бібліотеки, позичальниками книжок. Два бокси для повернення книжок. Один - для повернення звичайних книжок, інший - для повернення книжок, які користувач хоче рекомендувати іншим до прочитання.
Проте зазначає, що, на жаль,
працівники голландських бібліотек
подумали, що надто багато клопоту це доставляє. Було би цікаво запровадити це у нас, виокремивши
для цього відповідні полиці.
Крокуємо у вірному напрямку?
На книжковому ярмарку
в
Гетеборзі Адам Велін отримав нагороду від Axiell за кращу дисертацію, де обгрунтовуються функції публічної
бібліотеки як місця зустрічі.
Велін висвітлив програмну
діяльність різних публічних бібліотек у Стокгольмі. За словами Веліна,
функціональність бібліотеки можна побачити у п'яти основних напрямах:
Довідковий центр, наприклад,
для виконання домашніх завдань, цифрова участь, юридичні консультації
Кафе - вивчення мов, читацькі любительські групи, ін.
Дитячий майданчик,
наприклад, дитячий театр, шахові
турніри, ін.
Сцена - авторські зустрічі,
музичний спектакль, театр
Майстерня - ремесла, в'язання, живопис, письмо
Яким має бути сучасний бібліотекар?
У блозі https://sjlibrarian.wordpress.com/
натрапила на цікаві роздуми шведського бібліотекаря.
Вона говорить про те, що
важливо переоцінити професію бібліотекаря. Чи впевнені ми у тому, що сьогодні пропонуємо. Адже сьогодні технологія
полегшує доступ до інформації без допомоги бібліотек / бібліотекарів. Це
викликає занепокоєння у частині бібліотечних послуг, що не стосується літератури. Сьогодні суттєва кількість людей використовують електронні книги, але так само, є велика кількість людей, які
воліють брати фізичні книжки. Для цього потрібна бібліотека.
Хоча художня література як і раніше класифікується як інформація, можна стверджувати,
що читання художньої книжки можна класифікувати як розвагу.
Наступне питання: з розвитком інформаційних технологій чому бібліотекам так само потрібно
багато співробітників для надання інформації? Пройшли ті часи, коли бібліотекарі були суто
інформаційними фахівцями. Сьогодні
необхідно, щоб бібліотекарі
виконували «подвійний обов'язок». Нам потрібен персонал, який повинен
вміти більше, ніж просто володіти
інформацією про бібліотечні фонди. Нам потрібні співробітники, які також
можуть робити лялькові вистави, працювати в соціальних мережах, з комп'ютером, з іграми. Адже завжди потрібні ті, хто допомагає і навчає. І ці
люди роблять те, що не можуть
комп'ютери: взаємодіють і допомагають людям у розвитку. Книги та відеоролики не замінять живий сюжет або ляльковий спектакль. Більшість музичних груп роблять альбоми, попри те, що відбувається зниження
продажів через технології та піратство. Але ніщо не може замінити живий виступ.
Ми переоцінюємо нашу
здатність допомагати людям знаходити інформацію і недооцінюємо нашу здатність допомагати людям бути
соціальними та знаходити розваги. Люди завжди хочуть, щоб їм була рекомендована
книга чи фільм, і для них
виконувався ляльковий спектакль, і
їм розповідали про книжки. Вони завжди будуть шукати дешевий/безплатний спосіб навчитися використовувати новітні
технології та соціальні медіа. Ми маємо
це забезпечити, і довести, що професія бібліотекаря не є і не буде мертвою ... до тих пір,
поки ми усвідомлюємо наші сили і доводитимемо це нашій громаді.
Буду вдячна за коментарі.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.