Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

пʼятниця, 11 травня 2012 р.

Орієнтація на читачів?

    На сайті Міністерства культури України з липня минулого року виставлено для громадського обговорення протягом місяця  проект примірних структур та примірних штатних нормативів комунальних бібліотек.
    Комунальна бібліотека є власністю громадян області, району та інших первинних асоціацій. Утримується за рахунок місцевого бюджету.
     В проекті розроблено примірні структури та примірні штатні нормативи для обласної універсальної бібліотеки, обласної бібліотеки для дітей та обласної бібліотеки для юнацтва.
     Вони дещо різняться. Порівняйте примірні штатні нормативи відділів науково-методичної роботи. Знайшли 3 відмінності?
Примірні штатні нормативи обласної універсальної наукової бібліотеки
ВІДДІЛ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
Завідувач відділу
Головний методист
Методист (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)
Психолог (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)
Соціолог (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)


 Примірні штатні нормативи обласної бібліотеки для дітей
ВІДДІЛ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
Завідувач відділу
Головний методист
Методист (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)
Редактор (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)
Соціолог (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)

Примірні штатні нормативи обласної бібліотеки для юнацтва
НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ВІДДІЛ
Завідувач відділу
Головний методист
Методист (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)
Редактор (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)
Соціолог (провідний, I категорії, II категорії, без категорії)
Психолог (провідний, I категорії, II категорії, без категорії) 

 Мене дуже тішить, що нарешті з'явився проект документу, що регламентує структуру та штати бібліотек з урахуванням сучасних реалій їх діяльності.
  Документ також прописує показники, за якими бібліотеки відносяться до 1-ої, 2-ої та 3-ої категорій.
  Категорійність бібліотек визначають середньорічні показники кількості користувачів та документовидач. Щоб мати 1-у категорію, обласна бібліотека для юнацтва повинна мати середньорічну кількість користувачів не менше 25 тис. і відповідно документовидачу - не менше 500 тис. прим. Тобто, один користувач впродовж року має використати з фондів бібліотеки 20 документів.  У "Временых типовых штатах централизованных библиотечных систем Министерства культуры СССР" 1979 року кожному читачеві за рік потрібно було видати 17-18 одиниць. Норма навантаження на одного бібліотекаря на обслуговуванні  складала  750 читачів і 13000 книговидач. Чому ж тут не враховуються реалії діяльності сучасної бібліотеки. Якщо у 1979 році бібліотеки мали читачів, а не користувачів, то сьогодні  бібліотеки мають певну кількість відвідувачів, які приходять не за документами, а в Інтернет-зал  чи в зону wi-fi. Ще у 2010 році я почула від данських колег, що 50% відвідувачів приходять у бібліотеку не за книгами. Так, ми маємо усіма формами і методами підтримувати і розвивати читання, але ж аж ніяк не видавати в "нагрузку" кожному користувачеві Інтернетом парочку документів для дотримання цієї пропорції.  А що думаєте ви?




3 коментарі:

  1. Думаю було б гарно, якщо б рішення про фінансування бібліотеки приймали виходячи з результатів її роботи, а не з виконання плану та штучно вигаданого нормативу. Це вчорашній день, який гальмує розвиток бібліотек.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Действительно, функции библиотек изменились очень сильно, а нормативы остались. Если раньше телевизор не во всех семьях был, то теперь каждый кроме телевизора еще и интернет имеет.Конкуренция между книгой и интернетом зачастую не в пользу книги.И библиотеки должны выполнять не свойственные им функции. Тут должен быть и психолог, и социолог и виртуальный библиотекарь, а нормы читателей и книговыдач, как кандалы на ногах...

      Видалити
  2. Да, я тоже считаю, что мы должны быть мастерами на все руки. Должны поддерживать чтение, но не быть назойливыми, ибо таким образом можно наоборот оттолкнуть читателя.

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу