Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

вівторок, 11 серпня 2015 р.

Публічна бібліотека - простір для навчання

Роль публічних бібліотек стрімко змінюється, і зростання відкритої освіти створює для них можливості бути центрами для навчання впродовж життя. Саме на цій майбутній ролі публічних бібліотек акцентує увагу Алістер Крильман, блогер і аналітик електронного навчання в університеті Ліннея (Швеція).
За останні кілька років великий діапазон навчального матеріалу було створено у вільному доступі. Доступ до лекцій, навчальних, документальних фільмів, посібників, статтей, наукових доповідей та подкастів тепер можна вільно отримати з ноутбуків або мобільних пристроїв. Навчання стає мобільним і більше не обмежується стінами аудиторій чи бібліотек. Гнучка онлайн  система навчання кидає виклик традиційній моделі фізичного простору для навчання.  
Зміна потреб студентів
Необхідність вищої освіти у світі стрімко зростає,  а частина населення потребує навчання протягом усього свого життя. Студенти в майбутньому не будуть так привязані до аудиторій, як це було, а потребуватимуть допомоги та консультації по місцю свого проживання/перебування. Публічні бібліотеки відіграватимуть ключову роль у підтримці таких студентів.
Відкритість
Зростає кількість університетів і коледжів, що вільно поширюють навчальні ресурси в мережі, збільшується кількість відкритих освітніх ресурсів: відео, аудіо, тексти, фотографії або анімації, до яких надається вільний  доступ відповідно Creative Commons ліцензій. Канали, такі як Apple, ITunes U і YouTube Edu означають, що навчальний контент не є ексклюзивним і обмін контентом стає інструментом маркетингу, сприяє неформальному навчанню.  Студенти можуть вивчати курси з різних інститутів, створювати свої власні групи з вивчення і розробляти свої власні шляхи навчання.  
Соціальні мережі
Багато дискусій, обговорень і співробітництво відбуваються за межами системи управління навчанням університету на відкритих майданчиках в соціальних мережах, блогах, вікі та YouTube.  Це сприяє публічності наукових ідей, аналітичних розробок студентів та привертає увагу до них  майбутніх роботодавців. 
Мобільність
Майбутні студенти очікують, що всі навчальні матеріали,  інформація будуть доступні в будь-якому місці, у будь-який час і на будь-якому пристрої. Вся навчальна література повинна бути доступна на планшеті/Ipad, ноутбуці або мобільному телефоні. Потреба приходити в аудиторії має бути переглянута.
Ці фактори ставлять під сумнів роль бібліотеки в світі, де вся інформація з'являється одним кліком мишею. Більшість книг із книжкових полиць  переміщуються в підвал бібліотеки, основне приміщення якої перетворюється на простір для навчання та інформаційний центр, що  пропонує професійне керівництво в інформаційному пошуку, оцінку джерел та аналіз інформації. Ці послуги повинні бути доступні як у фізичній бібліотеці так і через її представництва в Мережі. І цінність бібліотеки залежатиме не від складу її фізичної колекції, а від від рівня кваліфікації її персоналу. 
Новий стиль
Власне бачення бібліотекою своєї ролі у суспільстві не відповідає сприйняттю її студентами, викладачами та громадськістю в цілому.  
Не усі студенти  є цифровими аборигенами; їм часто не вистачає базових навичок пошуку інформації, а також аналітичних джерел і, до того ж, вони рідко вбачають у цьому основну діяльність бібліотеки. Замість цього вони звертаються до викладача, рівень цифрової грамотності якого часто дуже низький. І дуже важливо, щоб бібліотеки чітко визначили себе   як інформаційні та ресурсні центри для цифрових медіа, що пропонують неупереджені, професійні рекомендації та поради.
Оже, значення обсягу книжкової колекції поступається значенню компетентності персоналу, що стає вирішальним. Студенти відвідують бібліотеку (фізичну або віртуальну), щоб звернутися за порадою і консультацією щодо ресурсів або за допомогою з користування електронними сервісами та послугами. Відкритий доступ і відкриті освітні ресурси дозволяють публічним бібліотекам мати доступ до наукових публікацій і навчального матеріалу, що раніше були доступні лише в університетських бібліотеках. Отже, кордони між публічними та академічними   бібліотеками вже розмиті і майбутні студенти будуть розраховувати на допомогу в бібліотеці, найближчій до їх місця перебування. 
Це лише про одну із ролей публічної бібліотеки. Дуже цікавий пост про різні важливі ролі публічної бібліотеки майбутнього у блозі Пана бібліотекаря. Обов'язково прочитайте і першу, і другу частини його публікації.
 

2 коментарі:

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу