Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

вівторок, 1 липня 2014 р.

Як розвивати читання

      Поки ми фіксуємо сумну статистику зниження  рівня читання в Україні та намагаємося власними силами, що базуються на ентузіазмі та підтримці небайдужих людей, наближати книгу до киян, невелика країна Данія, населення якої по кількості дорівнює населенню нашої столиці, проводить національну кампанію з розвитку читання серед своїх громадян.
У 2013 році національна кампанія читання була ініційована данським міністром культури, на проведення якої впродовж наступних 4-х років виділено з держ.  бюджету  20 млн. данських крон. Центральним елементом кампанії є конкуренція між 98 муніципалітетами за право назватися кращим за рівнем читання його мешканців муніципалітетом. Участь у конкурсі взяли 46 муніципалітетів, надавши свої проекти з описом творчих ідей з популяризації читання художньої літератури. Національна кампанія має назву «Данія читає».
Нещодавно перші 12 муніципалітетів на основі їх творчої та інноваційної діяльності з розвитку читання були удостоєні незалежним журі звання «читаючого  муніципалітету».
Ці 12 проектів представляють собою безліч різних методик  і цільових груп. Група вчених з університету Орхуса визначатиме ефективність методів, що використовувались.
Один з муніципалітетів обрав цільовою групою популярну місцеву хокейну команду, частина гравців якої стануть членами читацького клубу. Саме вони формуватимуть професійну модель для  наслідування іншими гравцями. Інше місто зосередиться на медичних працівниках. До реалізації проекту будуть залучені автори, які за допомоги медичних працівників писатимуть роман, заснований на реальному досвіді останніх.
Радість читання. Ця ідея полягає в тому, щоб для кожної групи людей підібрати книги для читання, що відповідали би їх рівню сприйняття та інтересам. Для працівників фабрик, кладовища, бійні, фермерів, водіїв таксі, ветеранів, груп молодих матерів розроблені проекти з розвитку читання, до участі у яких вони будуть запрошені.
У травні 2015 журі обере переможця конкурсу та визначить  найбільш ефективні методи і передовий досвід, що будуть широко розрекламовані.
З великою кількістю цікавих проектів з розвитку читання ви можете ознайомитися, уподобавши сторінку кампанії у мережі Фейсбук. Мовний ба'рєр не є перешкодою, просто після кожного повідомлення знайдіть функцію «перекласти». Не забудьте приєднатися також до групи УКРАЇНА ЧИТАЄ культурно-інформаційний проект та поділитися власними проектами з підтримки та розвитку читання у своєму регіоні.
 А у нас? У нас - ЕНТУЗІАЗМ!
 Цими днями публічна  бібліотека №11 Подільського району за допомоги та підтримки друзів і постійних читачів бібліотеки Сергія Терещенка і Володимира Коновалова організувала на одному із пляжів Києва міні – бібліотечку (буккросинг), що налічує близько 40 книг. Пляжна бібліотечка – своєрідний пункт обміну книгами для читаючих людей. Книжки можна погортати на пляжі під парасолькою, батькам дуже зручно взяти книжку і почитати малюкові, коли він довго загрався біля води і треба на деякий час перемкнути його увагу на щось цікаве й корисне. Про популярність такої бібліотечки свідчать світлини з пляжу.

Ще раніше таку ж ініціативу проявили працівники Публічної бібліотеки імені Лесі Українки, встановивши полички для буккросингу на фасаді приміщення відділу літератури іноземними мовами.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу