Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

вівторок, 5 липня 2011 р.

Орієнтованість на читача? або Можливо не літо причина...

відносного затишшя у бібліотеках? А що з цього приводу думають користувачі бібліотек? 
Погодьтеся, не просто потрапити у бібліотеку з режимом роботи до 19.00 працюючому громадянину. Вихід - у вихідні від роботи дні?  Але у неділю  частина наших читачів відвідує богослужіння, інші - виїзджають на огороди. Чи враховуємо ми ці моменти? Чи орієнтуємось на користувача, як це роблять  американські  бібліотеки. До прикладу, районна бібліотека Балтімору (США) працює з 9 до 21 години, неділя - вихідний. Але влітку працює і у неділю з 13 до 17 години. Звідси.
Про те, що нашим потенційним користувачам, особливо мамам із дітьми дошкільного віку складно потрапити влітку у бібліотеку для дітей (бібліотеки для дітей влітку переходять на літній графік роботи з 2-ма вихідними у суботу і неділю), свідчать інтерв'ю, які ми взяли у 34-х мам на дитячих майданчиках. Це опитування було частиною реалізації проекту за підтримки "Бібліомосту" з розвитку сімейного читання у бібліотеці. Основні причини, через які молоді батьки не беруть книги для читання у бібліотеці  - режим роботи бібліотек та недостатня реклама місцезнаходження бібліотек та їх послуг. Докладніше про це дослідження пізніше.
 Ми можемо говорити про те, що сьогодні  складна криміногенна ситуація і не зовсім затишно і безпечно тримати відчиненими для відвідувачів двері бібліотеки до 21-ої години. Особливо, якщо бібліотека знаходиться в не надто велелюдному місці. В цьому випадку вразливим рекомендую уникати перегляду відеоролика Пана Бібліотекаря. 
Що скажете?

11 коментарів:

  1. Години роботи звісно важливі, але без фонду... Має бібліотека обов'язковий примірник - які години не постав, а читачі є.

    ...та недостатня реклама...

    Це вже швидше офтоп... Слушне зауваження у свіжому номері IFLA - реклама бібліотеки і послуг не повинна бути одиничним випадком, а послідовною щоденною кампанією.

    ВідповістиВидалити
  2. Галина Гуцол, заступник директора з наукової роботи Книжкової палати України:
    "У 2008 році, порівняно з попереднім, випуск книжок і брошур для дітей і юнацтва збільшився — так само, як і загалом випуск книжкової продукції в Україні. У Книжковій палаті до 20 лютого поточного року зареєстровано 1448 книжок для дітей, випущених загальним тиражем 5330,8 тис. примірників. За аналогічний період 2007 року було зареєстровано 1261 книжку тиражем 5478,6 тис. примірників. Тенденція до збільшення кількості назв видань і зменшення тиражів спостерігається упродовж останніх років". Звідси: http://dt.ua/articles/56197
    Новіша інформація тут: http://chytay.com.ua/novini/tirazh-ukrayinskih-knig-skorotivsya-na-5-milyoniv.html
    Тобто, середній тираж - 3,5 тис. прим. І тенденція до зменшення. Щось не мріється про обов'язковий примірник. Та ще й для публічних.
    Так, складові гарної відвідуваності бібліотеки не лише у режимі її роботи. Але це із розряду того,що нам по силі змінити на краще. І реклама... її забагато не буває. Проблема в її якості і дієвості.

    ВідповістиВидалити
  3. @ОЛЬГА: ...Проблема в її якості і дієвості...

    Так отож. Але ж питання про якість і дієвість - це у нас афронт.

    Підозрюю, що не лише у мене буває така ситуація - Ми провели, як могли зробили, ітд... Чого ви від нас ще хочете?

    ВідповістиВидалити
  4. Але йде тенденція до покращання і це мене дуже тішить. Наразі зводжу звітність за півріччя. Матеріалу для блогу гора

    Пане Бібліотекарю, навчіть як зробити активними посилання у моїх коментарях. Добавляла теги до посилань - не приймає, пише: Посилання на "»http:" заборонено: A :(

    ВідповістиВидалити
  5. Якщо я вірно зрозумів про що мова, то так:

    ‹a href="http://olga-methodlibkyiv.blogspot.com"›посилання‹/a›

    *дужки набирати з клави!

    ВідповістиВидалити
  6. http://chytay.com.ua/novini/tirazh-ukrayinskih-knig-skorotivsya-na-5-milyoniv.html
    УРА!!! Дякую!
    А я замість url свого блогу вводила url сторінки, на яку посилалась :(

    ВідповістиВидалити
  7. О, зарано втішилась, сама на себе посилаюсь D. Ще раз: Тираж українських книжок у 2010 році

    ВідповістиВидалити
  8. Та ні, власне потрібно вводити URL сторінки на яку посилаєтесь. Можливо так краще:

    ‹a href="URL"›текст‹/a›

    ВідповістиВидалити
  9. Дужки все ж таки треба з клави набирати!!! Всім раджу!! Ще раз дякую за допомогу, Пане Бібліотекарю!

    ВідповістиВидалити
  10. Олю,зазирніть сюди ще: "На допомогу блогеру"-http://htmlka.com/

    ВідповістиВидалити
  11. @МБ Дякую за чудове посилання. Буду вивчати.
    Я погуглила і знайшла, як це зробити, але щоб швидше ввести всі символи - зкопіювала їх. А посилання зкопійовані дужки не приймають :(.

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу