Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

понеділок, 25 лютого 2013 р.

Самолікування може зашкодити. Зверніться у бібліотеку

    Кажуть. що абсолютно здорових людей не буває. Є недообстежені. Чи багато наших громадян задоволені рівнем нашого "безплатного"  медичного обслуговування, або рівнем цін на медичні послуги платних закладів? Тому інтерес наших користувачів до медичної інформації, що тією чи іншою мірою допомагає вирішити їх проблеми зі здоров'ям, зростає.
     Що сьогодні бібліотека може запропонувати? Медичні енциклопедії, збірники по фітотерапії, лікувальній фізкультурі, народних методах лікування та з інших оздоровчих практик,  інформацію про медичні та профілактичні заклади району, міста (не впевнена, що бібліотеки мають повні бази даних), лекторії з участю лікарів, психологів, фітотерапевтів.
     Пошукала досвід бібліотек зарубіжних країн з цього питання. 
     Питання ролі бібліотеки в поінформованості громадян щодо охорони здоров'я, було піднято у Нідерландах.
     Проведене дослідження показало, що 55% людей зверталися у місцеву бібліотеку із сподіваннями знайти відповіді на питання, що стосувалися здоров'я та самодопомоги. В результаті в декількох публічних бібліотеках були створені зони медичної інформації. В 1998 році національний пілотний проект було розпочато в десяти публічних бібліотеках. Цьому сприяло зміщення в медичній галузі акценту з надмірного регулювання послуг до більш лояльного, що дозволяло пацієнтам самим приймати рішення щодо лікування. Частиною цієї нової парадигми стало інформування громадян про їх права як пацієнтів, їх права на інформацію про власне здоров'я, діагнози та пропоноване лікування. Громадяни вцілому повинні мати доступ до соціальної і суспільної інформації, щоб орієнтуватися в питаннях, що стосуються охорони здоров'я. Крім традиційних джерел інформації, надавався доступ до якісних медичних сайтів та інформації на компакт- дисках. Користування інформацією передбачає анонімність. Користувачі можуть звернутися за допомогою в пошуку інформації до бібліотекарів, що пройшли спеціальне навчання  по користуванню медичними базами даних,  знають спеціальну медичну термінологію і мережу закладів охорони здоров'я.
     Важливим для реалізації проекту є співробітництво бібліотек з місцевими/регіональними закладами охорони здоров'я. З метою інформування різних груп населення про традиційне лікування і нові методи оздоровлення, бібліотеки організували серію лекцій і сруктурованих регулярних виставок.  В голандскій системі медичні заклади готові заплатити бібліотекам (до прикладу, за годину лекції в приміщенні бібліотеки, або організацію виставки), аби досягти своїх цільових груп потенційних клієнтів. 
     Силами чотирьох найбільщих бібліотек розроблено інтерактивний віртуальний  стіл здоров'я, де зібрано різні компанії і практики, що працюють у сфері охорони здоров'я.
      На національному рівні Асоціація публічних бібліотек Нідердандів зв'язалась з представниками влади в сфері медицини та організувала  вивчення різних інформаційних систем в сфері охорони здоров'я.  Крім цього, вона опублікувала керівництво по організації послуг медико-санітарної інформації в бібліотеках і підготувала компакт-диск з усіма адресами медичних закладів, яким забезпечила бібліотеки.
   Звідси 

1 коментар:

  1. Спасибо, подтолкнули нас к созданию информационной базы мед. услуг в районе. Сегодня посетили 3 поликлиники, собрали информационные материалы.

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу