Цей допис публікую в продовження теми попереднього. Діяльність публічних бібліотек Києва в сучасних реаліях спонукає бібліотекарів до розробки та запровадження нових послуг на основі наявних матеріально-технічних і кадрових ресурсів. Маю на увазі організацію для користувачів безплатних навчальних курсів та тренінгів на базі Інтернет-центрів бібліотек, де всіх бажаючих навчають користуватися ІТ (інформаційними технологіями): Інтернетом, електронною поштою, здійснювати електронне самообслуговування. Організація цих курсів є ініціативою, що реалізовується завдяки ентузіазму бібліотекарів та залученню, по-можливості, волонтерів.
Часто завдання організації курсів отримують працівники Інтернет-центрів бібліотек, які не мають достатньо знань і навичок для проведення викладацької роботи із врахуванням рівня підготовки слухачів (низькі або зовсім відсутні знання в сфері ІТ). І навіть якщо бібліотекарі і пройшли відповідний курс підготовки на базі Центру безперервної інформаційно-бібліотечної освіти НАКККіМ, відсутність навиків викладання стає серйозною перепоною для цієї діяльності. До того ж, гострою для бібліотек є проблема кадрів.
Вирішила вивчити систему впровадження таких послуг у європейських публічних бібліотеках.
Отже, знову про Данію.
На основі результатів дослідження рівня компетенції громадян у сфері ІТ у 2007 році данським Міністерством науки, технології та інновацій було виділено фінансування для організації навчання населення IT.
На основі результатів дослідження рівня компетенції громадян у сфері ІТ у 2007 році данським Міністерством науки, технології та інновацій було виділено фінансування для організації навчання населення IT.
Ця ініціатива передбачала впродовж 2008-2009 років навчання 60 ІТ-посередників (тренерів), які згодом проводили би навчальні курси для усіх бажаючих громадян. Курси мали бути безплатними і проходити локально, у бібліотеках або професійних організаціях.
Поширення знань
ІТ-посередники були набрані з числа партнерів бібліотек, але більша половина з них прибула з публічних бібліотек. Вони пройшли навчання по викладанню матеріалу, що легко сприймається і є зрозумілим для людей, які не мають зовсім або мають мінімальні знання чи уяву про ІТ. Тренери з ІТ взяли на себе зобов'язання передати свої знання колегам в інших бібліотеках. Це «розгортання» знань відбулося на курсах і зустрічах восени 2009 року, де колеги навчали колег. Точкою відліку стало створення сайту www.itformidler.dk, де тренери розмістили свої навчальні програми - у вільному доступі для інших викладачів. (переклад сторінки)
Партнери по проекту
ІТ-посередники були набрані з числа партнерів бібліотек, але більша половина з них прибула з публічних бібліотек. Вони пройшли навчання по викладанню матеріалу, що легко сприймається і є зрозумілим для людей, які не мають зовсім або мають мінімальні знання чи уяву про ІТ. Тренери з ІТ взяли на себе зобов'язання передати свої знання колегам в інших бібліотеках. Це «розгортання» знань відбулося на курсах і зустрічах восени 2009 року, де колеги навчали колег. Точкою відліку стало створення сайту www.itformidler.dk, де тренери розмістили свої навчальні програми - у вільному доступі для інших викладачів. (переклад сторінки)
Партнери по проекту
Серед учасників проекту - Данське агентство бібліотек та засобів масової інформації, асоціації освіти, профспілки, місцеві органи влади Данії, Данська асоціація літніх людей, Міністерство науки, технологій та інновацій і, звичайно, Національне агентство IT і агенство телекомунікацій, причому останнє є ініціатором проекту.
PR проекту
Національне агентство IT і агенство телекомунікацій підготували пакет різних маркетингових матеріалів. Протягом певного часу виходили різні програми на радіо Данії і національному телеканалі, який також включився у справу поліпшення ІТ-компетенцій щоб "дізналися більше про цей" проект.
PR проекту
Національне агентство IT і агенство телекомунікацій підготували пакет різних маркетингових матеріалів. Протягом певного часу виходили різні програми на радіо Данії і національному телеканалі, який також включився у справу поліпшення ІТ-компетенцій щоб "дізналися більше про цей" проект.
Всі данські бібліотеки беруть участь у проекті: і в маркетинговій кампанії "дізнатися більше про це", і в організації курсів навчання ІТ і цифрового самообслуговування у бібліотеці. За джерелом
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.