Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

субота, 7 липня 2012 р.

Підсумкові роздуми

     Під час вебінару "Информационные технологии и электронные ресурсы в современных библиотеках" один із учасників - професор кафедри електронних бібліотек, інформаційних технологій і систем МДУКіМ  В.К. Степанов у своєму виступі "Библиотеки в системе цифровых коммуникаций: стратегия виживания" зауважив, що традиційні бібліотеки зникнуть через 2-3 роки. Якщо не знайдуть себе в новій реальності. Мені часто доводиться розмовляти з колегами на цю тему. З багатьма із них у нас схоже бачення майбутнього бібліотек,  але є немало й таких, які категорично не сприймають інших функцій бібліотеки, крім традиційних. 
     Особисто для мене принизливих способів заманювати читачів до бібліотеки не існує. Разом з колегами з відділу обслуговування "лібмобили" і досить успішно. Правда, одна з колег, яка вважала вихід на вулицю з рекламою "приниженням" звільнилася, але невдовзі знову повернулася. 
   Чим сьогодні вимірюється затребуваність бібліотеки і її популярність серед населення? Показниками статистичної звітності, де одним з основних показників, від якого залежить фінансування бібліотеки є кількість документовидачі? Я давно схиляюся до думки, що форми статистичної звітності у їх теперішньому вигляді потрібно відміняти. Кількість та якість послуг, кількість користувачів, що їх отримують та  кількість відвідувань - основні показники, що підтверджують значимість бібліотеки.
     Сьогодні читання все більше  переміщується в Інтернет. Отже, ми маємо компенсувати зниження інтересу до читання друкованих видань розширенням видів бібліотечної діяльності, розвиваючи ті функції, що давно притаманні бібліотекам, але не є основними: проведення різноманітних акцій, культурних, освітніх, громадських заходів, навчальних курсів і т.п. Зорієнтуватись на виживання вам  допоможе діяльність багатьох сучасних бібліотек, яким не загрожує перспектива зникнення. Бо вони уже сьогодні стали майданчиком для здійснення культурних ініціатив та творчих дискусій, співпрацюючи з  різними  громадськими організаціями, професійними та напівпрофесійними групами.
     Всі ми мали можливість пройти навчання з основ комп'ютерної грамотності та пошуку інформації у мережі Інтернет і навіть глибше, з веб 2.0 у Центрі безперевної інформаційно-бібліотечної освіти НАКККІМ. Оволодіння цими знаннями дає можливість бібліотекарям організовувати навчальні комп'ютерні курси для груп реальних та потенційних користувачів бібліотеки, котрим "за 50", чи будь-яким іншим групам. 
Лише половина публічних бібліотек Києва, що мають безплатні місця доступу населення до ресурсів Інтернет, пропонують користувачам тренінги, курси навчання з основ комп'ютерної грамотності та пошуку інформації в мережі Інтернет. Але ж всі умови для цієї діяльності ми маємо. Розробіть програму, як от колеги з Дніпровського району...
Розробіть та розповсюдьте рекламні листки...

 і, по можливсоті, відеорекламу в додачу.  Хіба може бути у наш час така послуга бібліотеки незапитуваною?


 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу