Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

четвер, 21 червня 2012 р.

"Чекаємо ...тлумачення такого красивого слова!"

Саме так дослівно попросила мене моя дорога колега у коментарі під  статусом у мережі Фейсбук, де я повідомила про те, що Публічна бібліотека імені Лесі Українки уже має досвід участі у ВЕБІНАРІ.  Дійсно, красиве слово. Воно  ніби бринить. Дійсно, бриніло і не давало розслабитися аж до моменту участі у ньому.
Що таке вебінар. Вебінар - це слово-неологізм. Означає особливий тип веб-конференції (через мережу Інтернет). Зв'язок, як правило, односторонній - зі сторони доповідача. Окрім доповідача підключена до вебінару аудиторія може бачити презентацію чи відео, що надсилаються заздалегідь організаторам вебінару, Питання і обговорення слухачами вебінару піднятих доповідачем питань - у чаті. Ведучий вебінару може їх озвучувати. Дуже доступно і детально про вебінари  читайте тут.
Як провести вебінар?  В минулому проводили просто по скайпу. Зараз є безліч варіантів програмного забезпечення. Якщо набрати в пошуковику "ПЗ (прогр. забезпеч.) для вебінарів" - там будуть десятки посилань на безплатне і комерційне ПЗ та сервіси. Але головне для нас - якість і вимоги, що ми ставимо до вебінару. Ну і ціна, звичайно, не на останньому місці.
Вебінар, в якому ми взяли участь, організований ЦБС м. Липецька в рамках Шостих Липецьких бібліотечних читань, що присвячені новим інформаційним технологіям і електронним ресурсам. Читання відбувалися впродовж трьох днів: з 19 по 21 червня. В інформаційному діалозі взяли участь фахівці з Москви, Воронежа, Волгограда, Єкатеринбурга, Ростовської і Нижегородської областей, а також з Білорусі, Монголії, України, Естонії. Детальніше про програму Читань і склад їх учасників читайте тут.
 В рамках Липецьких бібліотечних читань були і реальні зустрічі. Так, до прикладу, 20 червня можна було прийти на бесіду з популярним російським письменником Олегом Роєм (Резепкіним). Його праці перекладені на декілька мов і активно екранізуються не тільки в Росії, але і закордоном. До он-лайн трансляції зустрічі з письменником підключилися бібліотеки з 25-ти російських міст.
Яким чином  бібліотека взяла участь у вебінарі?  Нас запросили, надіславши лист на ім'я директора бібліотеки Ковальчук Людмили Іванівни та повідомивши мене у мережі Фейсбук. Деталі нашої участі у вебінарі, реєстрація та тестування уточнялися у чаті Фейсбуку. 
Наш виступ на вебінарі відбувся 19 червня за регламентом 12.20-12.40 (московський час). З доповіддю "Інтернет-представництво публічних бібліотек Києва" виступила автор цього блогу. Технічна підтримка - зав. відділом нових інформаційних технологій - Ганни Мороз. Моральна підтримка - адміністрації і колег із Дніпровського району. Текст виступу викладу нижче. А наразі - про враження від участі у вебінарі.
 Відкрив бібліотечний вебінар сам міський Голова Михайло Гулевський. Я була в захваті і від його уваги до бібліотек і від  його промови, де підкреслювалась важливість бібліотек для громади. Дослівно не передам, але основна думка його виступу про те, що розвивати бібліотечну систему -  прямий обов'язок міської влади. "Без цього ми місто не піднімемо". Ось так! 
Перед нашим виступом були виступи колег із Монголії, Естонії, Білорусі.
Однозначно, підготовка вебінару дуже подібна до підготовки випуску телепередачі. Від виступаючих потрібен не лише змістовний текст і знання предмету, але й вміння виступити в ефірі. Причому, в прямому ефірі! Погодьтеся, це непросто, тому і "бриніло". Мені допомогла моя емоційність, Хоч, як і завжди, я залишилась собою незадоволена. А як же непросто було Липецьким колегам все це організувати! І «сценарій» і безкінечна робота із замовниками, доповідачами і учасниками, узгодження питань, реєстрація та тестування системи учасниками.

Виступ колеги з Монголії




Перед початком вебінару
Ось так ми бачили і чули виступаючих (вікно зліва).  В центрі - підготовлена виступаючим презентація. Під нею - чат, де можна в будь-яку хвилину поставити запитання доповідачу. Ці запитання озвучуються ведучим вебінару. А ліворуч внизу - список зареєстрованих учасників.  
Як зробити вебінар успішним, можете прочитати  тут.  Але, однозначно, для успіху необхідне професійне ПЗ, що дозволяє створювати повний цикл заходу-вебінару з реєстрацією, вбудовуванням в дистанційні курси, зберігати записи вебінарів, адреси учасників і робити цивілізовані розсилки.  За підсумками вебінару можна робити аналіз відвідувань, активності і відповідей учасників на питання (а можна і не робити, що часто зустрічається при разових вебінарах). Тобто, повністю вести віртуальний навчальний клас.
 Що нам дала участь у вебінарі?  Однозначно, досвід і знання. Адже це навчання. А ще  можливість заявити про себе, про наші досягнення і плани на майбутнє. Прорекламувати оновлений сайт бібліотеки ім. Лесі Українки, сайти ЦБС Києва,  почути думки  колег з різних країн щодо перспектив розвитку нових інформаційних технологій у бібліотеках, про їх здобутки і поділитися своїми. Ну  і, звичайно, розширити коло друзів. 
Приємно було бачити і чути живий голос Ірини Огнєвої з Арзамасу, автора популярного блога "Бібліоманія", читати від неї у чаті слова підтримки. І, звичайно, дуже приємно було наступного дня отримати з Липецька ось таке повідомлення
Вчора
Оксана Сильченкова Ольга, огромное СПАСИБО за участие в вебинаре. У Вас было очень интересное выступление. Спасибо Анне за сопереживание общему делу. СПАСИБО, СПАСИБО, СПАСИБО. Оксана
і офіційний лист-подяку на ім'я директора бібліотеки.
Текст виступу перегляньте тут .
  Интернет-представительство публичных библиотек Киева  

9 коментарів:

  1. Очень интересная и полезная форма общения между коллегами.... Почаще бы и побольше людей привлекать

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Танечко, погоджуюсь. Хоч це дуже непросто, але можна спробувати на рівні міста між бібліотеками. І на безплатному ПЗ для початку. Рівень Липецька - це дуже серйозна і велика робота. Адже вебінар був міжнародним. А взяти участь у вебінарах може будь-яка бібліотека. Потрібно лишень відслідковувати календарі бібліотечних вебінарів і на підходящий надіслати заявку на участь.

      Видалити
  2. Дякую!Як завжди цікаво і корисно!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. А Вам вдячна за підтримку.)Для мене це дуже важливо.

      Видалити
  3. Дякуємо, дорога наша Ольга Іванівно! З цікавістю ознайомились з ґрунтовним дописом ))) Таке враження, що навіть самі побували у тому спілкуванні, яке, безумовно, є надзвичайно корисним і пізнавальним!) І як же це навчитись отак встигати все відслідковувати?!(

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Як тільки з'явиться відеозапис вебінару, обовязково кину посилання. Послухаєте інших колег )

      Видалити
  4. Ольга, как всегда, очень интересная и подробная публикация. И "довжелезність" тут более чем оправдана!
    ЗЫ ...И когда Вы все успеваете?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую вам! ) Признаюсь, що якраз не встигаю. План пишеться під норми часу, а життя, як і вам це добре відомо, вносить поточні навіть не зміни, а доповнення. Мучить мене, що три важливих пунктики запланованого на перше півріччя не виконано, якось треба буде наздоганяти. Але якщо мені щось цікаве, щось захопило - то неодмінно з'являється гостре бажання терміново про це "протрубити", бо "розпирає" )))) То такий характер

      Видалити
  5. Пане Бібліотекарю! Дякую Вам за допомогу у моїй прикрій ситуації з цією публікацією, що виявилась завеликою для блога. І за оперативне реагування на моє прохання про допомогу. Дуже ціную Ваш високий професіоналізм і небайдужість.

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу