Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

субота, 3 грудня 2011 р.

Незнання не може бути виправданням

  Натрапила на  матеріал 4-х річної давності  в особистому блозі одного американського бібліотекаря. В ньому він занотував основні  думки, що були висловлені представниками від університетських і публічних бібліотек під час засідання, присвяченого питанню трансформації бібліотечних послуг на основі нових технологій. Тема не нова, але мені сподобалися деякі речі (як я їх зрозуміла за допомоги гуглівського перекладача).
Освоєння персоналом нових технологій
 Кожна бібліотека повинна мати сильну технічну службу,  яка не повинна  бути виокремлена підрозділом. Відсутність у бібліотеці нових послуг на основі технологій   не  може бути виправдана тим,  що ви не знаєте, як це зробити.  Ви повинні дізнатися, як це зробити. Не потрібно свою відповідальність за рівень знань сучасних технологій перекладати на інших. Участь в технологічних інноваціях має бути розподілена по всій організації.
Технологія  вдвічі скорочує час на процеси бібліотечної діяльності, яка стає більш ефективною. У вас надто сильна емоційна прив'язаність до старих процесів? Вам більш комфортно працювати по-старому?  Але від цього потерпає користувач. Отже, це неправильно. 
 Все для користувачів
Бібліотеки мають переглянути свою діяльність на предмет забезпечення користувачам доступу до того, що їм потрібно, таким чином і тоді,  як і коли вони цього потребують.
Бібліотеки мають використовувати нові технології не заради  технологій, а  для потреб користувачів, щоб зробити бібліотечні послуги більш ефективними.
Не намагайтесь задовольняти потреби користувачів за допомогою процесів/технологій  вашої нинішньої системи. Не змушуйте своїх користувачів відповідати вашим звичкам і методам роботи.
Переоцініть (перегляньте) кожен процес у вашій бібліотеці. Що ви можете припинити та що нового ви можете почати робити. Якщо ваша бібліотека займалася чимось  вже більше ніж 2 роки, це потребує переосмислення.
Веб-сайт
Веб-сайт вашої бібліотеки не лише маркетинговий інструмент. І не лише пристрій  для того, щоб  приводити людей до вашої бібліотеки. Це сервісний центр який повинен розглядатись як (персонал та $ $ зобов'язання до нього – це основне).
«Навчання як дихання»
Підберіть  людей, які мали б можливість постійно вчитися - весь час. «Вчитись, як дихати». Вони повинні мати технологічний досвід. Новаторів / інновації повинні винагороджуватись - ваші новатори підуть, якщо ви не ставитиметесь до них добре. Адже Ви потребуєте їх! 
До тих, хто гає час, тобто не бажає навчатися і підтримувати інновації, мають бути  вжиті заходи з покарання.
Фінансування
Адміністрація повинна взяти на себе зобов'язання підтримувати зміни/інновації в бібліотеці. Це означає надання  співробітників, грошей та  засобів,  необхідних для виконання завдань.
Найважливішим є створення бюджету – якщо ваша технологія не має бюджету, то це означає, що ваша адміністрація не ставить її за пріоритет (незважаючи на те, що вони говорять).
Віртуальне представництво
 Бібліотеки повинні мати відповідного рівня фахівців, які створюють контент для веб-сайту.  У директорів повинні бути блоги. Бібліотекарі повинні вести блоги та підтримувати сторінки бібліотеки у  facebook /MySpace з метою залучення до бібліотеки молоді,  вести блог  про ресурси та давати в ньому поради /рекомендації по роботі з інформацією. Бібліотекарі повинні створювати подкасти та відеоролики про свою діяльність і послуги/пропозиції для користувачів.  
 Початок цих змін має відбутися зі змін у свідомості персоналу. 

8 коментарів:

  1. Повністю згодні! Цікаво, що б написав той американський бібліотекар, якби побачив, якими силами і на якій техніці більшість українських бібліотекарш робить свої улюблені блоги?!

    ВідповістиВидалити
  2. Про кардинальні зміни у свідомості бібліотекарів! - це точно ))) і про велике бажання освоювати нові технології. Що ж інше, якщо, напевне, і без заохочення?
    Із досвіду спілкування з Ненсі Девенпорт можу сказати, що американським бібліотекарям складно зрозуміти систему фінансування наших бібліотек, плани по користувачах і книговидачі... Що стосується шляхів розвитку, функцій бібліотек - ми однодумці

    ВідповістиВидалити
  3. Все дуже вірно сказано. До того ж "Хто хоче, шукає як. Хто не хоче, шукає причини, чому ні".

    ВідповістиВидалити
  4. Дуже корисні поради на сьогоднішній день саме в українських бібліотеках. Бібліотечний персонал передпенсійного або пенсійного віку (а їх 90%) дійсно хоче працювати по старому. Що робити?

    ВідповістиВидалити
  5. Очень современные рекомендации, если бы это действительно было так - работа библиотек велась бы на уровне.
    О том, чтобы завести блог директору пока помалкиваю, она кое-как успевает Библиосейшн читать :)

    ВідповістиВидалити
  6. Надіє, я думаю, що у кожного керівника є методи впливу на працівників, які приходять на роботу "відсиджувати" час. І,звичайно, навчальні курси, просвітницькі заходи, демонстрування для них рівня роботи інших бібліотек... Для змін в свідомості.

    ВідповістиВидалити
  7. Елена, этот материал четырехгодичной давности. Именно тогда в американских библиотеках наблюдался бум библиотечных блогов. Вот и рекомендовали всем (даже директорам) создавать блоги. Сейчас ситуация поутихла. Все ушли в Фейсбук )))

    ВідповістиВидалити
  8. Статистики на жаль немає, хто ті блоги читає.

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу