Ключовими позиціями в мотивації читання сучасного користувача публічної бібліотеки є утилітарні, прагматичні цілі (щоб отримати ділову інформацію для вирішення соціально-побутових проблем) та евадістські (відхід від труднощів повсякденного життя через занурення в «красиву», захоплюючу белетристику). Саме цей факт спонукає бібліографів шукати нові шляхи до сердець наших читачів.
Про жанрове різномаїття бібліографічних посібників, що обумовлене зміною соціальної формації і, відповідно, читацькими потребами користувачів я не буду вести розмову. Декілька років тому відділом підготовлено і викладено на сайті Публічної бібліотеки імені Лесі Українки методичне видання, присвячене цій темі.
Ми можемо звітуватися про тематику рекомендаційних бібліографічних посібників і їх кількість. Але якщо вони не затребувані широкою читацькою аудиторією, сенс такої клопіткої роботи втрачається.
Як зробити рекомендаційну бібліографію цікавою і потрібною? По-перше, збільшенням інформаційної ємності посібників. С.П. Бавін каже, що бібліографи зрозуміли: інструкція із застосування пральної машини викликає інтерес тільки при наявності пральної машини. Якщо у відвідувача бібліотеки немає можливості звернутися за отриманням знань до рекомендованих документів, бібліографічний посібник може бути затребуваним тільки в тому випадку, якщо він сам несе в собі основи знань, що містяться в цих документах, і основні уявлення про зміст цих документів. (Бавин, С.П. Информация для всех средствами рекомендательной библиографии: книги или информация о книгах / С.П. Бавин // Рекомендательная библиография и библиотечная практика: сборник статей. - М. : Пашков дом, 2007. - С. 15-16.)В цьому сенсі наочним прикладом такого бібліографічного посібника є словничок "Сам собі експерт: моніторинг сучасного ринку", підготовлений бібліографами бібліотеки ім. М. Костомарова ЦБС Шевченківського району. Перший випуск словника вміщує інформацію про понад півтора десятка товарів широкого вжитку, назви яких починаються з літери "А" по літеру "В" та 272 бібліографічні джерела. Сalameo не прийняв такий формат публікації. Скористалася Docstoc.
Cам собі експерт -
Низку інших цікавих і корисних бібліографічних видань пропоную переглянути на сайті ЦБС.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.