Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

четвер, 17 лютого 2011 р.

Способи поведінки зі «шкідливими» колегами та користувачами

 Не є таємницею, що бібліотечні колективи передусім жіночі. Жінки в силу своїх природних особливостей більш емоційні, імпульсивні і вразливі. Тому, малоймовірним буде твердження працівників бібліотек про те, що у їх колективі гармонія, лад та  взаємопорозуміння. Так не буває. До того ж, якщо добавити моменти конфліктних ситуацій з читачами, із випадковими людьми в громадських місцях, то не так просто зберегти душевну рівновагу і здоров’я. Але до цього необхідно прагнути. А щоб безболісно сприймати конфліктні ситуації, необхідно мати деякі знання з психології.
В американського спеціаліста в галузі спілкування і консультанта зі створення іміджу Ліліан Глас (Lillian Glass)  є дві книги: «Шкідливі люди» та «Корисні люди». Ці книги присвячені проблемам взаємовідносин із людьми,  які нас оточують. На жаль, книги відсутні у фондах наших бібліотек, тому я  наведу  з першої книги 10 способів поведінки зі шкідливими людьми,  що допоможуть вам зберегти гарне самопочуття,  ділові якості та оптимістичні погляди на життя. До речі, деякі з цих способів я вже досить успішно випробувала на собі.
 Спосіб зняття напруги. Цей спосіб лежить в основі інших, оскільки  забезпечує фізичний контроль над емоціями. Він допоможе вийти зі стану гніву, тому що це ефективний метод зменшення напруги і відновлення гомеостатичного балансу.
1.     Зробіть вдих ротом протягом двох секунд.
2.     Затримайте дихання на 2 секунди, думаючи про «шкідливу» людину.
3.     Продовжуйте думати про неї і, буквально, видувайте її із себе з разом  із повітрям  з легень.
4.     Затримайте дихання ще на дві секунди.
5.     Повторіть кроки з першого по четвертий, згадуючи отруйні дії і слова та видуваючи їх із себе доти, поки повністю не відкинете думки про «шкідливу» людину.
6.     Повторіть процедуру ще раз. Після третього кроку глибоко вдихніть повітря, а потім перейдіть на звичайне дихання.
В результаті у вас зменшиться внутрішня напруга і утихне злість. Спосіб зняття напруги ефективний, коли хто-небудь докучає вам або довго ниє над вухом. Глибоке дихання допоможе позбавитися роздратування.
Заспокійливий ефект цього методу допоможе вам стриматися в потрібний момент і визначитися з реагуванням. Спосіб зняття напруги допоможе навчитися контролювати свою мову: не говорити дуже швидко, вимовляти слова без запинок і ніколи не робити нічого зайвого.
Гумористичний спосіб. За допомогою цього способу можна не тільки зняти напругу, але й повеселитися. Як првило,  гідна відповідь «шкідливій» людині приходить тільки декілька годин опісля  болісних переживань. Шкідлива людина вважає себе кмітливою і дотепною, але хльостким у відповідь коментарем можна шокувати його і потішити себе, особливо якщо цей коментар торкається його самого. Коли ви даєте гідну відповідь, ви не тільки добавляєте собі впевненості, але і підноситеся в очах інших. Якщо ж шкідлива людина продовжує псувати ваше самопочуття, можна удатися до саркастичного гумору. Психологи пропонують завчити напам'ять декілька таких фраз.
1. Хто б тебе не з'їв, у нього буде нетравлення шлунку.
2. Ти виглядаєш як людина, яка весь час прагне зберегти особистість, коли ж ти нарешті зупинишся?
3. Я не збираюся змагатися з тобою в дотепності, я ніколи не б'ю беззбройного.
4. Чом би тобі не піти в зоопарк? Там би ти не дуже виділявся б.
5.  Мабуть, немає сенсу просити тебе вести по-людськи - у тебе зовсім немає здібності до наслідування.
6. Останній раз я бачила тебе в нічних кошмарах.
7. Не знаю, що б я без тебе робила, але дуже хотіла  би спробувати.
8. Чим більше я тебе бачу, тим менше ти мені подобаєшся.
9. Не можу пригадати твого імені, але твої бридкі манери мені знайомі.
10. Я ніколи не забуваю облич, але для тебе я зроблю виключення.
11. Тобі слід віддати твої мізки під суд за те, що вони тобі не допомагають.
12. Говори, говори - так я точно знатиму, що ти позбавлений здатності думати.
13. Хвилину тому я не знав тебе, і це була найпрекрасніша хвилина в моєму житті.
Спосіб “Я про це не думатиму”. Іноді можна розсердитися дуже сильно. До того ж щоразу, думаючи про цю людину, вас переповнюють негативні емоції. Тоді, застосовуючи метод зняття напруги, вам необхідно повторювати собі: “Перестань думати про це!”.  Кожного разу, коли у вашій свідомості спливає ситуація, пов'язана зі шкідливою людиною, необхідно, щоб у ваших вухах звучав ваш голос, що  промовляє вам: “Перестань думати про це!”.  Цей метод допомагає самоконтролю.
Спосіб дзеркала. Спосіб дзеркала дозволяє зробити так, щоб «шкідливі» люди подивилися на себе зі сторони. Іноді людям корисно показати, наскільки вони нестерпні, - і показати  негайно, щоб вони змогли побачити у вашій поведінці віддзеркалення своєї поведінки. Ви не тільки даєте зрозуміти, що сказане вам неприємне; ви даєте їм відчути, як неприємно вислуховувати всякі гидоти. 
Спосіб відкритого протесту. Спосіб відкритого протесту варто застосовувати, коли вам говорять щось погане і неприємне. Якщо ця людина настільки неприємна, що неможливо придумати смішну або дотепну відповідь, тоді застосовуйте метод відкритого протесту: говоріть «шкідливій» людині все, що ви думаєте з приводу почутого. Спосіб відкритого протесту допоможе не стати жертвою. Інші люди, як правило, будуть більше поважати вас, якщо ви відкрито скажете все, що думаєте, підвищиться власна самоповага. Використовуючи цей метод, говорити слід голосно і чітко. Не приховуйте своїх емоцій при висловленні обурення і робіть це впевнено. Спосіб відкритого протесту дасть зрозуміти іншим, що ви завжди напоготові, і їм не вдасться  повестися з вами підло.
Спосіб спокійних запитань. Цей спосіб дозволяє показати шкідливим людям, наскільки абсурдні, сміхотворні або дурні їх думки або вислови. Ставлячи в певній послідовності запитання, на які можна відповісти “так” чи ні” ви повинні підвести шкідливу людину до моменту, коли відповіді суперечитимуть його думці, що, як мінімум, змусить задуматися і переглянути свої думки.
Використовуючи цей метод,  слід говорити спокійно, тримати себе в руках і не давати емоціям узяти верх.
Спосіб скандалу. Іноді скандал - єдиний засіб проти "шкідливої" людини. Ви можете бути настільки розлючені, що дійсно потрібно покричати на кривдника, щоб  назавжди звільнитися від гніву і ненависті. Хоча іноді різкі слова потрібні, щоб гідно відповісти, але вдаватися до цього способу потрібно якомога рідше, щоб самому не перетворитися на «шкідливу» людину.
Спосіб любові і добра. Дуже часто причиною шкідливості багатьох людей є обділеність їх любов'ю або той факт, що з ними погано поводились. Єдиний спосіб спілкуватися з цими людьми може бути шлях розуміння, любові і добра. Пам'ятайте фразу: “Вражайте їх добротою”. За допомогою цього методу ви допоможете повернути шкідливій людині самоповагу. Не втрачайте самоконтроль, будьте спокійні, усміхайтеся і говоріть м'яким доброзичливим тоном. Цей метод є найкращим при спілкуванні зі "шкідливими" користувачами.
Спосіб заміщеної фантазії. Спосіб заміщеної фантазії допоможе зняти напругу за допомогою розрядки через уяву. Ви можете спокійно уявляти, як мстите своєму начальнику, або лупцюєте хамовитого колегу. Так можна позбавитися гніву і поганих відчуттів. Але пам'ятайте, що це фантазії, і вони ніколи не повинні втілитися в життя.
Спосіб відступу. Спосіб відступу слід застосовувати до особливо шкідливих людей, з якими не можете більше спілкуватися. Якщо інші способи не допомагають, то нічого не залишається, як припинити з ними всі стосунки. У вас не повинно залишитися ніяких емоцій по відношенню до такої людини,  Ви просто відпускаєте її, не бажаючи ні добра, ні зла, з почуттям абсолютної байдужості до її подальшої долі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу