Після знайомства з бібліотеками Данії я захворіла на DanmarkBibliotekоманію. Хвороба не страшна, але не дає спокійно жити. Розмову на будь-яку тему, для наведення прикладу, я розпочинаю зі слів: "А от у бібліотеках Данії....". Мої друзі-колеги тихенько пирскають у кулачок, та й мене вже веселить ця фраза, якою я так часто розпочинаю своє висловлювання.
Які ж складові успіху данських бібліотек? По-перше, державна політика в галузі бібліотечної справи. Політики розуміють цінність бібліотек для суспільства. Це тому, що політики в дитинстві і юності відвідували бібліотеки, і саме бібліотеки відіграли неабияку роль у їх освіті і успішній кар'єрі. По-друге, кадрове забезпечення бібліотек. Вища королівська бібліотечно-інформаційна школа (зверніть увагу, слово "бібліотечно" на першому місці) щороку готує 300 висококваліфікованих бібліотечних фахівців. І це для 510 публічних бібліотек Данії (нагадаю, що в Україні бібліотек понад 20 тисяч!). А скільки бібліотекарів щороку виходить з Національного університету культури та мистецтв? І який відсоток з них іде працювати у бібліотеки? По-третє, високий технічний рівень бібліотечного обслуговування і значне муніципальне фінансування, що становить, в середньому, $107 на душу населення. У столиці Данії цей показник становить $200 на душу населення, а у Києві (за підсумками 2010 року фінансування публічних бібліотек Києва в розрахунку на 2,7 млн. мешканців столиці) - $ 2,5 на одного жителя.
Проектна діяльність - потужний імпульс розвитку бібліотечного сервісу. Гранти українські бібліотеки виграють у міжнародних фондів.
Фінансове забезпечення проектної діяьності бібліотек Данії здійснюється Агенцією з питань бібліотек та ЗМІ.
Наприкінці минулого року бібліотеки Данії завершили спільний національний проект з бібліотечного маркетингу. 35 бібліотек, що взяли в ньому участь, залишили по собі 20 чудових проектів, які можуть використовувати в своїй роботі інші бібліотеки.
Цей проект передбачав розробку низки методів та ідей, свого роду "інструментарію", для подальшого розміщення у вільному доступі для використання і для розвитку усіх бібліотек. Проекти з маркетингу охопили широке коло бібліотечної аудиторії: більш "вимогливий" сегмент користувачів старшого віку, сегмент користувачів середнього віку (сімейні клуби, сімейне читання) та молодіжний сегмент (вироблення концепцій для веб-середовища, YouTube фільми, інше). Багато проектів вже довели свою ефективність і привернули увагу місцевих та національних ЗМІ для широкого висвітлення. Координацію та фінансове забезпечення проекту здійснювала Агенція з питань бібліотек та засобів масової інформації Знання та інструментарії, вироблені в результаті реалізації проекту, розміщені на сайті Агенції. Усі зацікавлені особи можуть отримати доступ до сторінки для використання матеріалу.
Чому саме проект з маркетингу? Бібліотеки Данії дають усі можливості для розвитку та освіти, успішної кар'єри. Парадоксально, але з'ясувалося, що багато громадян і користувачів бібліотек ніколи не чули про нові послуги, такі як музика, електронні книги, безкоштовна допомога дітям у виконанні домашніх завдань і т.д. Це, власне, і спонукало агенцію до такої ініціативи. Претенденти подавали заявки на гранти з трьох напрямів:
1.Маркетинг навчання у бібліотеці і пропонованих курсів
2.Маркетинг Бібліотечних подій / бібліотека - культурний посередник
3.Маркетинг послуг / послуг конкретним групам користувачів.
Деякі організаційні деталі проекту. Власне, цей національний проект почався ще раніше, з курсів "Навички в галузі маркетингу", тому в розробці проектів передбачалася участь тих працівників бібліотек, що не навчалися на курсах. Учасників від однієї бібліотеки передбачалося не більше 2 чол. Фінансування одного учасника складало £ 50,000. Умовою проекту також було обов'язкове надання матеріалів, вироблених в процесі реалізації проекту для розміщення їх на сервері з вільним доступом для інших бібліотек.
1.Маркетинг навчання у бібліотеці і пропонованих курсів
2.Маркетинг Бібліотечних подій / бібліотека - культурний посередник
3.Маркетинг послуг / послуг конкретним групам користувачів.
Деякі організаційні деталі проекту. Власне, цей національний проект почався ще раніше, з курсів "Навички в галузі маркетингу", тому в розробці проектів передбачалася участь тих працівників бібліотек, що не навчалися на курсах. Учасників від однієї бібліотеки передбачалося не більше 2 чол. Фінансування одного учасника складало £ 50,000. Умовою проекту також було обов'язкове надання матеріалів, вироблених в процесі реалізації проекту для розміщення їх на сервері з вільним доступом для інших бібліотек.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.