Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

понеділок, 27 лютого 2017 р.

Нові професії диктує нам час

Окрім традиційних професій в бібліотечній галузі виникає потреба у нових, що продиктовані активним застосуванням у бібліотечній діяльності нових інформаційних технологій.

Блогер - спеціаліст, що веде авторський бібліотечний блог, пише дописи з актуальних питань бібліотечної діяльності, рекламні тексти та тримає зворотній зв'язок з читачами, відповідає на коментарі

Адміністратор АБІС (Баз даних і бібліотечних систем) - фахівець, який забезпечує технічну реалізацію автоматизованих процесів з урахуванням специфіки бібліотечної діяльності. По-суті, це фахівець-посередник, що забезпечує постановку завдань перед програмістом (організаційного-управлінська діяльність) і рішення задач типовими засобами (виробничо-технологічна діяльність).

Спеціаліст з маркетингу бібліотечно-інформаційних послуг - організовує роботу зі зв'язків з громадськістю та засобами масової інформації. Визначає, розробляє і здійснює стратегії зв'язків з громадськістю.

Розробляє концепції проведення PR-акцій, організовує прес-конференції, презентаційні звіти для рекламодавців та інвесторів про можливості бібліотеки, готує інтерв'ю керівників і ключових співробітників бібліотеки в засобах масової інформації.

Бере участь у підготовці та розсилці інформації, що сприяє здійсненню взаємодії з партнерами.

Здійснює маркетингову діяльність: вивчає попит на бібліотечно-інформаційні послуги бібліотеки, вносить пропозиції щодо їх вдосконалення; організовує опитування, анкетування і інтерв'ювання користувачів і громадськості з метою виявлення реального ставлення до її діяльності.

Веб-райтер, інформаціолог - фахівець, який пише різні тексти для Інтернет-ресурсів бібліотеки.

Web-дизайнер - створює макети оформлення та верстки нових електронних ЗМІ бібліотеки. Здійснює експлуатаційну підтримку сайтів: ре-дизайн та верстку існуючих електронних ЗМІ. Розробляє зручний, естетично привабливий користувацький інтерфейс, відповідний існуючій стилістиці бренду. Створює графічні макети та ілюстрації для розміщення в електронних ЗМІ. Верстає веб-сторінки і інші електронні документи. Організовує та впорядковує збереження архіву результатів завдань і робочих документів.

Менеджер інформаційних ресурсів - слідкує за рівнем технічного і програмного забезпечення: доступ до кожної бази як мінімум з двох комп’ютеров, а до ресурсів, що користуються підвищеним попитом – з усіх наявних; забезпечує безперебійний доступ до електронних ресурсів і швидке вирішення проблем, що виникають. Збирає та аналізує дані по використанню інформаційних ресурсів, оцінює ступінь задоволення ними користувачів; виступає в якості координатора між читачами і відділом нових інформаційних технологій для забезпечення ефективності обслуговування; координує роботу в галузі електронних ресурсів з іншими відділами бібліотеки.

Бібліотекар - спеціаліст по електронних ресурсах (Electronic Resources Librarian, Electronic Collections Librarian) або

Координатор електронних ресурсів (Electronic Resources Coordinator) – спеціалісти по виявленню, оцінці електронних ресурсів, вендорів, видавців і якості їх послуг; проведення переговорів з вендорами і видавцями з метою досягнення найбільш сприятливих умов для бібліотеки, ліцензування електронних ресурсів; організація тестування електронних ресурсів; координація закупівель електронних ресурсів та забезпечення їх сумісності з наявними бібліотечними системами, забезпечення безперебійного доступу до електронних ресурсів та швидке вирішення виникаючих проблем.
Керівник електронної бібліотеки (Digital Library Program Manager) – спеціаліст з оцифровки та розвитку технічних сервісів електронної бібліотеки, проведення ділових зустрічей, презентацій, просування в інтернет і серед реальних користувачів, організації і контролю працездатності та технічної підтримки ЕБ.
Знаєте ще які? Вкажіть в коментарях.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу