Про те, що Мелітопольську центральну міську бібліотеку цього року відзначено за роботу з переселенцями, ви уже знаєте. Я ж висвітлю основні напрямки цієї роботи.
У місті, що в Запорізькій області, зареєстровано 4485
осіб, які прибули з Донецької та Луганської областей та АР Крим, з яких 1391 людей
працездатного віку.
З 2014 року співробітники центральної міської бібліотеки ім. М. Лєрмонтова спрямовують свої зусилля на допомогу цим громадянам у вирішенні ряду правових та соціальних питань. Спочатку
працівники Інтернет-центру бібліотеки підготували інформаційні буклети з роз'ясненням процедур, що стосуються питань
грошової допомоги, пенсії, видачі паспортів, обліку та реєстрації місця проживання
переселенців. Послуги доступу до мережі Інтернет бібліотека звісно ж надає
безплатно.
Деякі з
переселенців не володіли комп'ютерною грамотністю, тож бібліотекарі почали навчати
їх працювати на комп'ютері та шукати потрібну інформацію.
Бібліотекарі
допомагають переселенцям розміщувати об'яви з пошуку
роботи на місцевих онлайн-ресурсах, допомагають тим, хто не встиг навчитися працювати на
комп’ютері, друкувати тексти об’яв для розповсюдження.
Більшість переміщених родин, які похапцем залишали
свої домівки, роз'їхалися по різних містах і не мали елементарного зв’язку з ріднею та друзями з різних причин: втрата контактних даних, мобільних телефонів,
фінансові проблеми тощо.
Виникло
питання як допомогти біженцям в пошуку своїх рідних? Яким чином вони можуть
зв’язатися один з одним?
Враховуючи
запити і потреби цієї категорії людей та
зі збільшенням їх кількості було прийнято рішення розширити спектр бібліотечних
послуг. Таким чином виникла ідея
створити єдиний контактний центр для вимушених переселенців, де б вони могли
безкоштовно отримувати необхідну інформаційну підтримку. Розроблено анкети для вивчення інформаційних запитів користувачів майбутнього «Контактного центру» та розповсюджено через соціальні та культурні установи міста флаєри
про його послуги.
В рамках
проекту були придбані: комплект меблів, два комплекти комп’ютерного обладнання
(ноутбук + навушники), мобільні телефони та картки поповнення рахунку мобільного
телефону операторів МТС, Київстар на загальну суму 18410 грн. Очікувані результати - 500 тимчасових
переселенців південного сходу країни зможуть скористатися послугами контактного
центру у 2015 році.
Сьогодні Контактний
центр:
забезпечує
користування Інтернетом на безоплатній основі; надає консультативну допомогу
користувачам; організовує пошук втрачених контактів з близькими родичами і
друзями (електронні адреси, персональні сторінки в соціальних мережах ВКонтакте,
Одноклассники, Мой мир, Fасеbоок тощо);
- надає безплатну
можливість телефонного спілкування з родичами і друзями як на території України
(МТС, Київстар), так і з іншими країнами за допомогою сервісу відеодзвінків Sкуре, електронної пошти,
соціальних мереж.
З липня цього
року, коли стало можливим отримання
дозволу на перетин лінії зіткнення на сході через подачу документів в
електронній формі, переселенці стали звертатися за допомогою до бібліотеки. Відповідно
бібліотекарі Центру опанували новий вид послуг - оформлення онлайн-заяв для
переміщення осіб у районі проведення АТО (сайт Служби безпеки України).
Не останню
роль відіграє бібліотека і в соціальній
адаптації цих громадян: співробітники бібліотеки систематично запрошують
переселенців на свої масові заходи та в клуби за інтересами.
У серпні
цього року центральна міська бібліотека впровадила новий формат спілкування для
своїх користувачів - проект «Жива бібліотека», в рамках якого учасники «Живої бібліотеки» вступають в діалог
з людьми, з якими непросто зустрітися у звичайному житті - воїнами АТО.
Мелітопольський контактний центр для
тимчасових переселенців функціонуватиме до січня 2016 року.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.