Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

четвер, 3 грудня 2015 р.

Успішний приклад бібліотечних послуг для переселенців

Про те, що Мелітопольську центральну міську бібліотеку цього року відзначено за роботу з переселенцями, ви уже знаєте. Я ж висвітлю основні напрямки цієї роботи. 
У місті, що в Запорізькій області, зареєстровано 4485 осіб, які прибули з Донецької та Луганської областей та АР Крим, з яких 1391 людей працездатного віку.
З 2014 року  співробітники центральної міської бібліотеки ім. М. Лєрмонтова спрямовують свої зусилля на допомогу  цим громадянам у  вирішенні ряду правових та соціальних питань. Спочатку працівники Інтернет-центру бібліотеки підготували інформаційні буклети з  роз'ясненням процедур, що стосуються питань грошової допомоги, пенсії, видачі паспортів, обліку та реєстрації місця проживання переселенців. Послуги доступу до мережі Інтернет бібліотека звісно ж надає безплатно.
Деякі з переселенців не володіли комп'ютерною грамотністю, тож бібліотекарі почали навчати їх працювати на комп'ютері та шукати потрібну інформацію.
Бібліотекарі  допомагають  переселенцям  розміщувати об'яви з пошуку роботи на місцевих онлайн-ресурсах, допомагають тим, хто не встиг  навчитися працювати на комп’ютері, друкувати тексти об’яв для розповсюдження.
Більшість переміщених родин, які похапцем залишали свої домівки, роз'їхалися по різних містах і не мали елементарного зв’язку  з ріднею та друзями з різних причин:  втрата контактних даних, мобільних телефонів, фінансові проблеми тощо.
Виникло питання як допомогти біженцям в пошуку своїх рідних? Яким чином вони можуть зв’язатися один з одним?
Враховуючи запити і потреби цієї категорії людей  та зі збільшенням їх кількості було прийнято рішення розширити спектр бібліотечних послуг. Таким чином виникла  ідея створити єдиний контактний центр для вимушених переселенців, де б вони могли безкоштовно отримувати необхідну інформаційну підтримку. Розроблено  анкети для вивчення  інформаційних  запитів користувачів майбутнього «Контактного центру» та розповсюджено через  соціальні та культурні установи міста флаєри про його послуги.
В рамках проекту були придбані: комплект меблів, два комплекти комп’ютерного обладнання (ноутбук + навушники), мобільні телефони та картки поповнення рахунку мобільного телефону операторів МТС, Київстар на загальну суму 18410 грн.  Очікувані результати - 500 тимчасових переселенців південного сходу країни зможуть скористатися послугами контактного центру у 2015 році.
Сьогодні Контактний центр:
забезпечує користування Інтернетом на безоплатній основі; надає консультативну допомогу користувачам; організовує пошук втрачених контактів з близькими родичами і друзями (електронні адреси, персональні сторінки в соціальних мережах ВКонтакте, Одноклассники, Мой мир, Fасеbоок тощо);
- надає безплатну можливість телефонного спілкування з родичами і друзями як на території України (МТС, Київстар), так і з іншими країнами за допомогою сервісу відеодзвінків Sкуре, електронної пошти, соціальних мереж.
З липня цього року, коли стало можливим  отримання дозволу на перетин лінії зіткнення на сході через подачу документів в електронній формі, переселенці стали звертатися за допомогою до бібліотеки. Відповідно бібліотекарі Центру опанували новий вид послуг - оформлення онлайн-заяв для переміщення осіб у районі проведення АТО (сайт Служби безпеки України).
Не останню роль  відіграє бібліотека і в соціальній адаптації цих громадян: співробітники бібліотеки систематично запрошують переселенців на свої масові заходи та в клуби за інтересами.
У серпні цього року центральна міська бібліотека впровадила новий формат спілкування для своїх користувачів - проект «Жива бібліотека», в рамках якого  учасники «Живої бібліотеки» вступають в діалог з людьми, з якими непросто зустрітися у звичайному житті - воїнами АТО.
Мелітопольський контактний центр для тимчасових переселенців функціонуватиме до січня 2016 року.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу