Безпроводова безплатна мережа у бібліотеці приваблює користувачів зі своїми власними гаджетами. Здавалося б, Wi-Fi послуга - що може бути простіше. Однак, при підключенні до публічного Інтернету і бібліотекарі, і користувачі мають пам’ятати
про основні правила безпеки. Бібліотекарі - щоб уникнути звинувачень на адресу бібліотеки, користувачі - щоб убезпечити свою особисту інформацію від тих, для кого вона не
призначена, і зберегти свої гроші.
Як бібліотеці захиститись від можливих звинувачень користувачів, у яких стягли їх власну інформацію? Прописати в Правилах користування мережею Wi-Fі, що бібліотека не несе відповідальності за безпеку мережі та забезпечити користувачів пам'ятками з порадами:
1. Використовуючи мережу Wi-Fi в публічних місцях, потрібно відключити доступ до своїх даних, інакше пристрій та інформація на ньому може стати легкою здобиччю для зловмисників.На комп'ютері під управлінням Windows, у налаштування загального доступу (Панель управління -> Мережа та інтернет) слід вимкнути спільний доступ до файлів, а також заборонити знаходження комп'ютера іншими користувачами мережі.
2. Використовуйте VPN-тунель
Virtual private network - приватна віртуальна мережа, що перенаправляє трафік через так звану безпечну мережу (зашифрований тунель між пристроєм та точкою доступа в інтернет). Зробити це можна як безплатно, так і з використанням платних, ще більш надійних, сервісів. Останні, наприклад, дозволяють вибирати, через які країни проходитиме трафік даних, і вони не обмежують обсяг і швидкість передавання даних.
3. Не підключайтесь до Wi-Fi мережі автоматично. Ви можете «підчепити» мережу, створену зловмисниками спеціально для того, щоб красти інформацію. У більшості сучасних мобільних пристроїв автоматичне підключення до мереж вимкнено за замовчуванням, але краще витратити кілька секунд, щоб перевірити це зайвий раз в розділі “Налаштування Wi-Fi”.
4. При підключенні ноутбуків з операційною системою Windows, обов’язково вказуйте тип мережі - «Публічна» і переконуйтесь, що брендмауер ввімкнений. Це забезпечить захист ваших загальнодоступних даних.
5. Захищайте свої паролі
Паролі входу на різні Інтернет-сервіси не повинні бути однаковими та надто простими. Щоб не заплутатися та не позабувати паролі, використовуйте менеджер паролів, на зразок KeePass або LastPass. Ці програми - безплатні, обидві шифрують дані, але роблять це різним чином: KeePass зберігає зашифровані дані на комп'ютері, а LastPass - на хмарному сервері. Ці сервіси забезпечують високий рівень захисту.
6. Включіть “фаєрвол” (мережевий екран)
Деякі операційні системи мають вбудований найпростіший файервол, який відстежує вхідні і вихідні інтернет-з'єднання та не дозволяє проникненню чи надсиланню з комп’ютера конфіденційних даних. Фаєрвол не гарантує стовідсоткову безпеку, але це корисна захисна опція, яку варто тримати включеною. У Windows він включається в секції “Система й безпека” (System And Security) у панелі керування.
7. На забувайте про антивірус
Встановлена антивірусна програма, своєчасно оновлена та з встановленою автоматичною періодичною перевіркою комп’ютера дозволяє вчасно виявляти, якщо хтось отримав доступ до системи і здійснює підозрілі дії. Наприклад, змінює системні файли. Також антивірус повідомить про підключення до небезпечної мережі. Одні з найпопулярніших антивірисників: Avira, Kaspersky, Nod32, Avast.
Повністю забезпечити свій захист в загальнодоступних Wi-Fi мережах - неможливо.
Очень полезная и нужная информация. Спасибо.
ВідповістиВидалитиВідвідавши деякі бібліотеки Києва, отримала відмову в наданні повноцінної послуги - користування wi-fi, а саме - підключення планшету до електромережі. Що це було? Розрекламована послуга, а насправді обмеження в правах, як користувача бібліотеки. Сумно.
ВідповістиВидалитиА відмову чим аргументували? В складних наразі умовах працюємо. Встановлено ліміти споживання теплової, електричної енергії на 2014 рік для бюджетних установ, що фінансуються з бюджету Києва http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MA140934.html
ВидалитиАргументація мене не переконала - сувора економія. Але ж : 1. жодного відвідувача Інтернет центру; 2. жодного ПК у вільному доступі ; 3. не прописані правила користування wi-fi (значить користування ел.розетками не передбачається?) 4. наостанок - скільки ж тої енергії "з'їсть" планшет? Навіщо рекламувати послугу, якщо надати її повноцінно не можливо? Безглуздо.
ВідповістиВидалитине зовсім сумісні факти: "жодного користувача в Інтернет-центрі" і "жодного ПК у вільному доступі". То дійсно Інтернет -центр?, якщо там нема відвідувачів і ПК? Напишіть мені rombib4@gmail.com про яку бібліотеку йде мова, я проясню ситуацію
Видалити