Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

понеділок, 6 травня 2013 р.

Індикатори бібліотечної діяльності

 Статистика є важливою і невід'ємною складовою нашої діяльності. Цій проблемі присвячена не одна публікація блогу. Та чи знайдеться хоч один бібліотекар, якого влаштовують визначені критерії дільності бібліотеки, за показниками яких ми щороку звітуємось перед владою та громадою? Про те, що наша статзвітність показує лише частину ресурсів та послуг сучасної публічної бібліотеки, неодноразово  писалося на сторінках бібліотечних медіазасобів.
Кожен показник бібліотечної діяльності визначається з огляду на те, про що він каже, чи дає він можливість проводити порівняння з іншими бібліотеками, чи  можна його використовувати в процесі внутрішнього управління бібліотекою, чи можна його розглядати у взаємозв'язку з  іншими показниками, наскільки легко чи складно його виводити (обчислювати).
Статистика ж покликана показати, що бібліотечні  ресурси використовуються для різних видів послуг і наскільки бібліотеці вдається досягти поставленої мети.
До нашої форми статзвітності 6-НК повертатися не будемо, а краще розглянемо 13 основних показників статзвітності публічних бібліотек Норвегії.
1. Частка видатків на фінансування бібліотек із бюджету муніципалітету  
2. Витрати бібліотеки у розрахунку на душу населення 
3. Документовидача (фізичні одиниці) в розрахунку на душу населення
4. Видача книг в розрахунку на душу населення (загалом)
5. Видача дитячих книг дітям віком до 14 років (на душу населення)
6. Видача книг на душу населення 14 років і старше
7. Видача інших інформ. ресурсів (фіз. одиниць) в розрахунку на душу населення
8. Кількість прим. дитячих книг у бібліотеці • 
9. Кількість прим. художньої літератури для дорослих у бібліотеці 
10. Надходження нових документів (фіз. одиниць) в розрахунку на 1000 населення 
11. Кількість відвідувань на душу населення
12. Видатки на оплату праці  персоналу
13. Кількість посад, кількість співробітників на повний робочий день.
 
Проектною групою фахівців з удосконалення показників бібліотечної статистики розроблено наступний перелік рекомендованих показників, розділених на 4 групи:
Фінансування 
Частка від бюджету муніципалітету
Вартість години роботи бібліотеки
Витрати на душу населення на придбання документів  
Частка від загального бюджету бібліотеки на оплату праці, на придбання фіз. документів 
Витрати на одне скачування документа 
Частка витрат на покупку / доступ до електронних ресурсів
Користування/відвідування
Відвідування бібліотеки на душу населення
Кількість користувачів бібліотечних послуг
Документовидача (фізичних одиниць) на душу населення
Кількість скачаних документів на душу населення
Кількість відвідувачів-імігрантів (не норвежців)
Кількість користувачів з інших муніципалітетів
Кількість учасників заходів бібліотек, на душу населення
Ресурси, служби та процеси
Кількість робочих годин 
Кількість повних штатних одиниць на душу населення
Надходження документів (фізичних) на 1000 населення 
Додаткове фінансування від Фонду культури та ЗМІ (частка від загального)
Кількість документів іншими мовами (крім скандинавських і англійської) 
Надходження документів іншими мовами (крім скандинавських і англійської) 
МБА (відношення кількості виданих до кількості отриманих)
Частка документовидачі бібліотеки із власної колекції 
Кількість інформаційних запитів в розрахунку на одного співробітника
Частка робочого часу співробітників, виділеного на послуги для населення
Частка робочого часу співробітників, що використана для регіональних/національних довідкових служб 
 Розвиток /Новації / Маркетинг 
Частка робочого часу співробітників, затраченого на роботу над проектом
Частка робочого часу співробітників, затраченого для компетентності та поінформованості 
Кількість заходів бібліотеки в розрахунку на одну аналогічну посаду бібліотекаря (з соціокультурної діяльності)
Кількість заходів у партнерстві з іншими установами, раблік рілейшнз в розрахунку на одну аналогічну посаду бібліотекаря (по зв'язках з громадськістю).
Кількість інтерактивних послуг
Порівняйте. Від чого ви відмовилися б у нашій вітчизняній статзвітності, а що би запозичили у норвезьких колег?

  Якщо вам цікаві публікації цього блогу  -  приєднуйтеся до прихильників блогу у правій боковій колонці блогу (сайдбарі).

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу