Тримати зв'язок із своїми користувачами бібліотека може за допомогою сервісу "Зворотнього зв'язку" на сайті бібліотеки, чи Гостьової книги. У багатьох бібліотеках сьогодні діють віртуальні довідкові служби, що дають відповіді на питання користувачів на будь-яку тему, про будь-які факти, книги, бібліотеки, періодичні та електронні видання, інтернет-ресурси. Як правило, відповіді на запит не надсилаються користувачеві електронною поштою, а публікуються разом із запитанням на сторінці віртуальної довідки.
Цікавим є проект «Мобільна довідкова служба «Я шукаю відповідь», що з лютого 2009 р. реалізується ЦПБ Новоуральська (Росія). І її основне призначення - задоволення запитів підлітків. Запити приймаються через телефонний та мобільний зв'язок, Інтернет. Відповіді надаються об'ємом не більше 300 друкованих знаків в електронному вигляді і 150 в sms-повідомленні із зазначенням джерела отримання інформації. Або надається список літератури, що містить не більше 10 назв.
Цікавим є проект «Мобільна довідкова служба «Я шукаю відповідь», що з лютого 2009 р. реалізується ЦПБ Новоуральська (Росія). І її основне призначення - задоволення запитів підлітків. Запити приймаються через телефонний та мобільний зв'язок, Інтернет. Відповіді надаються об'ємом не більше 300 друкованих знаків в електронному вигляді і 150 в sms-повідомленні із зазначенням джерела отримання інформації. Або надається список літератури, що містить не більше 10 назв.
Чому ця служба організована саме для підлітків? Для зайнятих і сучасних тінейджерів мобільний телефон - засіб не лише зв'язку, а й підвищення самооцінки: дзвінки і sms-повідомлення є показником затребуваності підлітка. Бажання юних завжди бути «на зв'язку» спонукало бібліотеку до можливості використання мобільного телефону для залучення підлітків до користування послугами бібліотеки.
Обласна універсальна наукова бібліотека ім. Тімірязєва м. Вінниці відкрила інформаційну лінію за номером (0432) 50-00-92, що працюватиме 24 години на добу, 7 днів на тиждень в автоматичному режимі. Перелік голосового меню включає інформацію про місцезнаходження бібліотеки, її структурні підрозділи, історію і сьогодення, про те, як стати користувачем бібліотеки та отримати її послуги. Пункт меню, який інформує про акції та заходи, що проходять у бібліотеці, оновлюватиметься щомісяця. Унікальною є можливість залишити працівникам бібліотеки повідомлення або запитання.
Бібліотеки активніше в своїй роботі почали використовували сервіс онлайн - повідомлень ICQ. В Астраханській обласній дитячій бібліотеці (Росія) з'явилася послуга спілкування з читачами в режимі «онлайн». У всіх бібліотекарів на комп'ютерах встановлена електронна пошта та ICQ. А значить, необхідні відомості про наявність книг у фонді читачі можуть отримати миттєво, не витрачаючи час на похід до бібліотеки.
До «віртуального бібліографа» за номером ICQ 583-386-586 з питанням про наявність книги можна звернутися і в Централізованій бібліотечній системі Братська. До «віртуального бібліотекаря» можна звернутись при потребі підбору книг певної тематики. Служба приймає запити від всіх городян, незалежно від віку, рівня освіти та місця проживання.
Вважаю, що кожній бібліотеці варто задуматись над тим, яким чином підтримувати ефективний зв'язок із своїми користувачами. Як правило, нагадування користувачам про закінчення терміну користування книгами, інформаційні послуги, запрошення на масові заходи здійснюється за допомогою міського телефонного зв'язку. Всі ми знаємо, як непросто зв'язатися з користувачем за його домашнім номером у будній день. Альтернатива - мобільний зв'язок (sms). Знову ж, на таку послугу у бюджеті бібліотек витрати не передбачаються.
Якщо ваша бібліотека є звичайною філією ЦБС, але підключеною до мережі Інтернет, вона обов'язково повинна мати електронну пошту. Адресу пошти необхідно вказувати на візитівках бібліотеки, інформувати про неї користувачів. Можете зауважити, що для цього існує сайт ЦБС. Але у сайта є адміністратор(и). Добре, якщо ви маєте дозвіл на адміністрування сайту, чи сторінки вашої бібліотеки на сайті ЦБС. Якщо ні, то вихід - блог бібліотеки, електронна пошта, ICQ.
Якщо розміщуєте контактну інформацію вашої бібліотеки на сайті ЦБС, то її варто доповнити інформацією (лінком) про найближчу бібліотеку, до якої користувач може звернутися у вихідний для вашої бібліотеки день.
І ще. Як правило, на сайті ЦБС вказується електронна пошта і один (максимум 4) контактних телефонних номерів бібліотеки.
А чому б не вказати контактні номери телефонів та адреси електронних поштових скриньок фахівців, що відповідають за окремі напрями діяльності бібліотеки: фондовика, бібліографа, фахівця з питань маркетингу і PR, фахівця з питань автоматизації. Ось так, до прикладу, як на сайті однієї публічної бібліотеки бібліотеки Данії.
Бібліотеки активніше в своїй роботі почали використовували сервіс онлайн - повідомлень ICQ. В Астраханській обласній дитячій бібліотеці (Росія) з'явилася послуга спілкування з читачами в режимі «онлайн». У всіх бібліотекарів на комп'ютерах встановлена електронна пошта та ICQ. А значить, необхідні відомості про наявність книг у фонді читачі можуть отримати миттєво, не витрачаючи час на похід до бібліотеки.
До «віртуального бібліографа» за номером ICQ 583-386-586 з питанням про наявність книги можна звернутися і в Централізованій бібліотечній системі Братська. До «віртуального бібліотекаря» можна звернутись при потребі підбору книг певної тематики. Служба приймає запити від всіх городян, незалежно від віку, рівня освіти та місця проживання.
Вважаю, що кожній бібліотеці варто задуматись над тим, яким чином підтримувати ефективний зв'язок із своїми користувачами. Як правило, нагадування користувачам про закінчення терміну користування книгами, інформаційні послуги, запрошення на масові заходи здійснюється за допомогою міського телефонного зв'язку. Всі ми знаємо, як непросто зв'язатися з користувачем за його домашнім номером у будній день. Альтернатива - мобільний зв'язок (sms). Знову ж, на таку послугу у бюджеті бібліотек витрати не передбачаються.
Якщо ваша бібліотека є звичайною філією ЦБС, але підключеною до мережі Інтернет, вона обов'язково повинна мати електронну пошту. Адресу пошти необхідно вказувати на візитівках бібліотеки, інформувати про неї користувачів. Можете зауважити, що для цього існує сайт ЦБС. Але у сайта є адміністратор(и). Добре, якщо ви маєте дозвіл на адміністрування сайту, чи сторінки вашої бібліотеки на сайті ЦБС. Якщо ні, то вихід - блог бібліотеки, електронна пошта, ICQ.
Якщо розміщуєте контактну інформацію вашої бібліотеки на сайті ЦБС, то її варто доповнити інформацією (лінком) про найближчу бібліотеку, до якої користувач може звернутися у вихідний для вашої бібліотеки день.
І ще. Як правило, на сайті ЦБС вказується електронна пошта і один (максимум 4) контактних телефонних номерів бібліотеки.
А чому б не вказати контактні номери телефонів та адреси електронних поштових скриньок фахівців, що відповідають за окремі напрями діяльності бібліотеки: фондовика, бібліографа, фахівця з питань маркетингу і PR, фахівця з питань автоматизації. Ось так, до прикладу, як на сайті однієї публічної бібліотеки бібліотеки Данії.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.