Невесела тенденція останніх
років – закриття бібліотек у зв’язку з процесами децентралізації та створення об’єднаних територіальних громад, позбавлення
бібліотек частини площ їх приміщень оптимізму не добавляють. Вже понад чверть
століття стоїть питання виділення/будівництва приміщення для головної публічної
бібліотеки столиці і зрушень на вирішення цієї проблеми – ніяких.
Коли на власні очі побачила
публічну бібліотеку площею 5 тис. кв. метрів у данському Хйоррінгу, - перше
запитання до гіда було коротким: яким чином це вдалося? Дуже просто, - відповів
гід. - Коли підприємець звернувся до мера міста з проханням про виділення землі
під торговий центр, - мер погодився за умови, що усе праве крило 2-го
поверху (5 тис. кв. м. ) підприємець віддасть під публічну бібліотеку, бо стара
будівля бібліотеки на 2000 метрів затісна для місцевої громади. Виграла
громада, а з нею і підприємець, якщо аналізувати сучасні тенденції у справах
торгових центрів.
Бібліотека Мадла розміщена в торговому центрі. Звідси |
У нас торгові центри ростуть
як гриби після дощу. І площ для
бібліотек там не передбачено. Поки що.
Але громадяни роблять покупки
все рідше і менше. Справа не тільки в кризі і спаді купівельної спроможності, а
й у відмові від демонстративного і надмірного споживання в принципі. Навіть в
колись «застебнутих на всі гудзики» корпораціях зникає або пом'якшується
дрес-код, що дає можливість значно знизити, наприклад, інвестиції в одяг і
аксесуари. Магазини змушені
підлаштовуватися під цю нову філософію споживання.
Робить свій вплив і
інтернет-торгівля. З огляду на те, що в мережі тепер можна купити практично все, а
частка покупок за допомогою смартфонів в деяких сегментах зросла на 40-50%, для
поїздки у великий торговий центр повинні
бути дуже вагомі підстави.
Ймовірно, вже через два-три
роки ми побачимо тенденцію збільшення зон в торгових центрах, відданих під
соціальні функції. Здавалося б, яка вигода власникам торгових центрів від того, що
частина простору буде віддана під соціальні функції? Найпряміша: вони отримають
трафік з таким ступенем лояльності і доброзичливості до об'єкта, який не
отримали б навіть після багатогодинних рекламних кампаній в прайм-тайм. Прочитайте розумну
статтю з Forbes.
Отримати детальнішу інформацію про цю тенденцію спонукала стаття
на сайті одного з норвезьких муніципалітетів, де йшлося про те, що муніципалітет
поки що відмовляє торговому центрі у проханні перемістити
публічну бібліотеку на його територію.
На одному з норвезьких сайтів повідомляється
, що в Олесунді невдовзі відкриється величезний торговий центр із шістьома
кінотеатрами і бібліотекою. «Великі привабливі торгові центри, які
зосереджуються на досвіді і можуть запропонувати клієнтові щось більше, ніж
просто шопінг, - це ті, хто виживе. Ми бачимо, що невеликі торгові центри, які
не можуть змінитися, приречені, - констатують маркетологи торгівлі.
"Але громадяни роблять покупки все рідше і менше." - факти свідчать про інше. Вже третій супермаркет на кварталі, а черги не меншають
ВідповістиВидалити