Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

неділя, 25 листопада 2018 р.

Бібліотеки – порятунок для торгових центрів

Бібліотека Мадла розміщена в торговому центрі. Звідси
Невесела тенденція останніх років – закриття бібліотек у зв’язку з процесами децентралізації та створення  об’єднаних територіальних громад, позбавлення бібліотек частини площ їх приміщень (свіжий приклад – районна бібліотека ім. Є. Плужника Шевченківського району) оптимізму не добавляють. Вже понад чверть століття стоїть питання виділення/будівництва приміщення для головної публічної бібліотеки столиці і зрушень на вирішення цієї проблеми – ніяких.
Коли на власні очі побачила публічну бібліотеку площею 5 тис. кв. метрів у данському Хйоррінгу, - перше запитання до гіда було коротким: яким чином це вдалося? Дуже просто, - відповів гід. - Коли підприємець звернувся до мера міста з проханням про виділення землі під торговий центр, - мер погодився за умови, що усе праве крило 2-го поверху (5 тис. кв. м. ) підприємець віддасть під публічну бібліотеку, бо стара будівля бібліотеки на 2000 метрів затісна для місцевої громади. Виграла громада, а з нею і підприємець, якщо аналізувати сучасні тенденції у справах торгових центрів.
У нас торгові центри ростуть як гриби після дощу.  І площ для бібліотек там не передбачено. Поки що.
Але громадяни роблять покупки все рідше і менше. Справа не тільки в кризі і спаді купівельної спроможності, а й у відмові від демонстративного і надмірного споживання в принципі. Навіть в колись «застебнутих на всі гудзики» корпораціях зникає або пом'якшується дрес-код, що дає можливість значно знизити, наприклад, інвестиції в одяг і аксесуари.  Магазини змушені підлаштовуватися під цю нову філософію споживання.
Робить свій вплив і інтернет-торгівля. З огляду на те, що в мережі тепер можна купити практично все, а частка покупок за допомогою смартфонів в деяких сегментах зросла на 40-50%, для поїздки у великий торговий центр  повинні бути дуже вагомі підстави.
Ймовірно, вже через два-три роки ми побачимо тенденцію збільшення зон в торгових центрах, відданих під соціальні функції. Здавалося б, яка вигода  власникам торгових центрів від того, що частина простору буде віддана під соціальні функції? Найпряміша: вони отримають трафік з таким ступенем лояльності і доброзичливості до об'єкта, який не отримали б навіть після багатогодинних рекламних кампаній в прайм-тайм. Прочитайте розумну  статтю з Forbes.
Отримати детальнішу інформацію про цю тенденцію спонукала   стаття на сайті одного з норвезьких муніципалітетів, де йшлося про те, що муніципалітет поки що  відмовляє  торговому центрі у проханні перемістити публічну бібліотеку на його територію.
На одному з норвезьких сайтів  повідомляється , що в Олесунді невдовзі відкриється величезний торговий центр із шістьома кінотеатрами і бібліотекою. «Великі привабливі торгові центри, які зосереджуються на досвіді і можуть запропонувати клієнтові щось більше, ніж просто шопінг, - це ті, хто виживе. Ми бачимо, що невеликі торгові центри, які не можуть змінитися, приречені, -  констатують маркетологи торгівлі.  

1 коментар:

  1. "Але громадяни роблять покупки все рідше і менше." - факти свідчать про інше. Вже третій супермаркет на кварталі, а черги не меншають

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу