Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

понеділок, 17 листопада 2014 р.

Справжній лідер. Який він?

Для розвитку будь-якої установи чи її окремого структурного підрозділу дуже важливо мати компетентного керівника і водночас лідера. Бо як можна наказувати підлеглим слідувати за вами, коли ви самі не знаєте, куди іти. І діловий стиль одягу, туфлі на шпильці тут не допоможуть. Приcлів’я каже: «Вихвалявся гриб гарною шапкою, та що з того, коли під нею голови нема». Трапляється і так, що йдуть на завідування з твердим переконанням, що завідувати структурним підрозділом – це розподіляти поставлені вищим керівництвом завдання і функції між підлеглими, навіть не намагаючись вникнути у їх суть.
Якими мають бути якості бібліотекаря - майбутнього лідера? Власним досвідом ділиться Керол А. Брей-Касіано, директор публічної  бібліотеки Ель-Пасо. «…як лідер, ви ніколи не можете сказати: «дякую, з мене достатньо», так як більш важлива ідея служіння людям, якщо Ви є лідером. Лідерство може виявитись дуже невдячним досвідом», - зауважує він.
 Щоб стати лідером, потрібно зробити 10 кроків:
  1. Знайти хорошого наставника. Хороший  наставник спонукає підлеглих стати тими, ким вони хочуть і повинні бути. Вміє вчасно дати хорошу пораду, допомогти знайти свій власний шлях і стиль роботи. 
  2. Бути першим і мати впевненість у важливих починаннях. Справжній лідер  знає, в якому напрямку рухатись. Інакше як він може  наказувати своїй команді  слідувати за ним, якщо сам не знає, куди направлятись. Як правило, від лідера всі багато очікують та беруть приклад, але не варто забувати, що і в інших завжди є чому повчитися, якщо хочете домогтися успіху.
  3. Мати свою точку зору. Високо цінується той лідер, котрий може сформувати імідж своєї організації, відділу, а потім мотивувати інших на його розвиток та підтримку. Лідерство - не лише в харизмі людини, але й у її комунікабельності, вмінні переконливо довести свою думку, а не читати з папірця, мати «підвішений язик». Не слід недостатній рівень своїх знань компенсовувати  «дружінням-обніманням-лестощами».  Це не приведе до визнання колегами ваших лідерських якостей, але створить враження про вашу нещирість. Лідерство включає в себе розширення світогляду, підйом продуктивності людини до більш високого стандарту, формування особистості, вихід за межі своїх звичайних обмежень.
  4. Бути хорошим слугою. Лідер відповідає за визначення, визнання реальності. Турбується за тих, над ким він поставлений і скореговує їх роботу і таланти в правильне русло. Лао-Цзи сказав: «Що стосується кращих лідерів, люди не помічають їх існування». Коли лідер добре виконав свою частку роботи, колектив каже: «Це зробили МИ!".
  5. Вміти ризикувати. Керівнику рекомендується брати на себе ризики. Старе  прислів'я каже: «Пробачення  просити легше, аніж дозвіл». :)
  6. Турбуватися про своє фізичне і духовне здоровя. Бути лідером – значить бути витривалим. Якщо ви прагнете, щоб за Вами йшли, маєте вкладати не менше 50% свого часу в саморозвиток, дотримуватись мети, етики, принципів, мотивації, слідкувати за поведінкою.  Лідер – подобається це йому, чи ні, є прикладом для наслідування, і не повинен ніколи про це забувати.
  7. Підтримувати позитивний настрій. Колеги особливо цінують, коли лідер ставиться до них прихильно і вселяє в них впевненість.
  8. Ніколи не «вимикати» свою лідируючу позицію ... навіть якщо це означає керувати футбольною командою вашої дитини. Завжди дізнавайтесь щось нове про те, як ефективно співпрацювати з іншими людьми. І вони, у відповідь, будуть цікавитися Вами.
  9. Знати, як ефективно мотивувати підлеглих. Не кажіть їм, як робити, скажіть їм, що робити, і нехай вони здивують вас результатами.
  10. Зберігайте почуття гумору! Усмішка зменшить стрес у вашому житті, знизить артеріальний тиск, і змусить вас почувати себе краще. Лідерство має грунтуватися на добрій волі. Ділова репутація не значить позерство  чи потурання. Це значить щиру прихильність до тих, ким керуєте. Як не дивно це звучить, великі лідери завоювали авторитет лише віддаючи.
Дякую Іриночці Савельєвій за допомогу з перекладом матеріалу. Це зекономило багато мого часу, якого так не вистачає наразі.  

Якщо вам цікаві публікації цього блогу, буду рада бачити вас у сайдбарі (колонці праворуч), в рядах постійних читачів :)
 
 

3 коментарі:

  1. Дуже вчасна та корисна стаття, якраз працюємо наді цією проблемою із колегами. "Ліпимо" з кожного справжнього сучасного бібліотекаря!:-)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Танечко, так. наліпіть побільше лідерів у наші бібліотеки, щоб позерів менше залишилось)

      Видалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу