Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

неділя, 19 жовтня 2014 р.

Бібліотекар зі смартфоном у руці

 Чим більше я намагаюся дізнатися про технологічні інновації, що впроваджуються публічними бібліотеками кращих європейських  країн, тим менше у мене залишається сподівань на те, що "і на нашій вулиці буде свято". Зізнаюся, що іноді находить розпач від того, що ми настільки «позади планеты всей». Попри все,  бібліотекар має бути поінформований про  нове, що впроваджується у бібліотеках, аби ніхто не міг нас «застати зненацька».:)
Сьогодні я розповім вам про проект, на  реалізацію якого публічні бібліотеки двох  міст Данії отримали із соціального фонду грант в сумі 11 млн. данських крон. І поки основним знаряддям щоденної роботи київських бібліотекарів (за невеликим виключенням) є кулькова ручка, данські бібліотекарі походжають по своїх неймовірно великих за площею бібліотеках зі смартфонами. Бо саме він вказує на правильний шлях до потрібної користувачу книги. 

У листопаді 2013 року  публічні бібліотеки Копенгагену та Орхусу  прийняли рішення щодо впровадження одного з найефективніших проектів у світі щодо управління інформаційними потоками - системи інтелектуального управління інформаційними ресурсами (IMS). Ця система розроблена компанією, що спеціалізується на RFID технологіях стеження (відслідковування). Уже є приклади досить успішного застосування цієї технології у харчовій промисловості,  в аеропортах.
IMS була розроблена у тісній співпраці з публічними  бібліотеками. І сьогодні працівники бібліотек дуже задоволені цією системою, що є простою у використанні, економить час і одночасно гарантує, що потрібні користувачу  матеріали швидко віднайдуться на полицях публічних бібліотек.  

Персонал бібліотек  каже, що їх життя кардинально змінилося за останні  півроку.  "Ми не блукаємо серед полиць з паперовим списком замовлення, а просто слідкуємо за інформацією на своєму мобільному телефоні, який ефективно і легко веде нас до потрібної книги".  

Однією із проблем бібліотечного обслуговування є те, що усі матеріали, які отримують користувачі чи для користування у приміщенні бібліотеки, чи на винос, додому, в бібліотечній програмі позначаються «на дому». Після користування матеріали певний час можуть знаходитися чи на візку, чи на довідковій службі, поки бібліотекар  не проведе їх повернення через бібліотечну програму.
IMS складається з двох частин (1) веб-клієнта і (2) мобільного додатку. Доступ бібліотекаря до системи здійснюється з смартфонів, що ними забезпечені усі бібліотекарі на обслуговуванні.
 Щоразу, коли книга, чи будь-які інші бібліотечні матеріали проходять обробку перед розподіленням, вони мають бути відскановані з мобільного пристрою. Це дозволяє відстежувати місцезнаходження документа: чи він на полиці, чи в ящику для транспортування, чи в  сортувальній машині, чи в дорозі на візку. В бібліотеках Копенгагена -  понад 1500000. документів, в бібліотеках Орхуса та передмість 870000, так що є багато  кінців для відстеження.
Крім цього система сприяє оптимальному використанню матеріалів, ресурсів та поліпшенню якості обслуговування. Легко визначає, де знаходиться потрібна книга, де найпотрібніші матеріали, чи достатньо їх на полицях, місце їх найбільшого кредитування (видачі). IMS робить рух документального потоку у бібліотеці більш прозорим, що дозволяє легко відслідковувати пасивну частину фонду та  звільняти від неї полиці для більш запитуваної літератури. 
За допомогою алгоритмів управління IMS, оптимізується документальний потік не лише пов’язаних між собою бібліотек, але й відділів, що займаються комплектуванням. Завдяки систематичному моніторингу потреб, система автоматично роздруковує списки запитуваних матеріалів для подальшого поповнення ними полиць бібліотеки.
 
Сайт проекту

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу