Сьогодні публічні бібліотеки роблять перші спроби навчанню людей похилого віку новим інформаційним технологіям. Ця робота здійснюється переважно за власною ініціативою та на ентузіазмі бібліотекарів, із залученням громадських організацій, зокрема, "Університету третього віку".
Проте для того, щоб досягнути у цьому напрямку певних результатів, має бути цілеспрямована підтримка держави, як це відбувається у кращих європейських країнах.
У Данії проведено дослідження знання людьми похилого віку нових інформаційних технологій, що показало обмежений рівень знань про комп'ютери та Інтернет. Для прикладу, не більше 4-х відсотків жителів віком понад 60 років мають вдома доступ до мережі Інтернет і цей відсоток є незмінним від травня 1996 року. Окрім цього, люди похилого віку мають потребу в інформації, просвіті та консультуванні з питань інформаційних технологій відповідно їх власних потреб і можливостей навчатися.
До того ж, серед кількості користувачів Інтернетом у бібліотеках люди похилого віку складають лише 10 відсотків. Основні 3 причини, чому люди похилого віку не користуються комп'ютерами та Інтернетом у бібліотеці:
вони взагалі не користуються бібліотеками;
їм не вистачає інформації, консультування і допомоги для використання комп'ютерів;
не вистачає доступного та зрозумілого роз'яснення (навчання) для них як користувачів.
вони взагалі не користуються бібліотеками;
їм не вистачає інформації, консультування і допомоги для використання комп'ютерів;
не вистачає доступного та зрозумілого роз'яснення (навчання) для них як користувачів.
Про це йшлося на одній із урядових нарад, де було повідомлено про те, що уряд виділив 35 млн. крон на розвиток ІТ-освіти серед старшого населення. Сучасні інформаційні технології несуть ризик відчуження та ізольованості літніх людей. Адже рівень пенсійного забезпечення не дозволяє багатьом із них придбати комп'ютер. Слід також мати на увазі, що справа навчання літніх вимагає терпіння та наполегливості. І не тому, що ця категорія дурніша за молодих, вони просто повільніше сприймають матеріал, - підкреслив у своєму виступі президент асоціації літніх людей Данії.
І, звичайно, дуже природно сьогодні для бібліотек використовувати свої знання і досвід, а також обладнання для початкової освіти літніх людей в сфері ІТ технологій. Звідси
На багатьох сайтах данських публічних бібліотек можна зустріти подібні оголошення, де йдеться про те, що у бібліотеці діють безплатні комп'ютерні курси. Можна підписатися на один, або декілька курсів, відповідно індивідуальних потреб.
Бібліотеки пропонують поліпшити навики пошуку інформації в мережі Інтернет, навики обробки зображень з цифрової камери та їх відправки по е-пошті, користування сайтами соціальних мереж, скористатися цифровим громадським самообслуговуванням, використовувати програми Picasa,
користуватися планшетами та смартфонами для роботи в Інтернеті, скачувати
музику, електронні книги, здійснювати пошук по сайту бібліотеки та ін.
Бібліотеки у партнерстві з асоціацією літніх громадян періодично оголошують дні "прибою", коли людям старшого віку пропонують спробувати скористатися ІТ для того, щоб отримати смак до навчання.
Якщо переглянути програму навчальних семінарів у бібліотеці данського Орхуса, то восени кожного понеділка за попереднім записом літнім громадянам пропонуються курси із використання:
Facebook, Орхус Wiki і смартфонів;
Інтернет для початківців;
Електронної пошти.
Семінари (тривалістю 1,5 год.) із користування смартфонами, Ipad планшетами, ін Звідси
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.