Щороку данські бібліотеки для вимірювання ефективності своєї діяльності застосовують bibliometeret. Це дослідження проводиться за допомоги своєрідного барометра, шкали, що в кількісному вимірі демонструє відповідність діяльності бібліотеки по реалізації її головних завдань: сприяння освіті та інформаційно-культурної діяльності очікуваному ефекту.
Результати допомагають своєчасно реагувати на недоліки та слабкі ланки в діяльності бібліотек. Вимірюється цінність бібліотеки для кожного користувача.
Тож на показник барометра впливають оцінки користувачів, які за десятибальною
шкалою виставляють міру цінності для них бібліотеки, її послуг та пропозицій.
Вимірювання проводяться щорічно і показники вимірювання порівнюються з
показниками минулого року.
Важливість вимірювання не лише у прагненні бібліотеки
відігравати важливу роль у житті громадян і у прагненні мати все більше
користувачів, які вважали б бібліотеку цінною і цікавою для себе. Але й у
вимогах до ефективності, здатності бібліотеки надавати ті ж послуги при менших
затратах. А ще показники оцінки діяльності та послуг бібліотеки, її цінність
для користувачів є беззаперечними аргументами в процесі адвокаційної
діяльності, спрямованої на захист інтересів бібліотеки і її
розвиток відповідно потреб громадян. Визначення міри цінності бібліотеки для
громадян і відслідковування динаміки отриманих показників у порівнянні з
попереднім дослідженням.
За результатами - покращання та
коригування бібліотечних послуг, які потребують цього.
Визначення, що
працює, а що ні
Заохочення персоналу до систематичного навчання,
мотивування (надихання, спонукання) менеджерів та співробітників.
Визначення пріоритетів поточної
діяльності.
Визначення напрямів
маркетингової політики і PR.
Домагання від уряду покращання фінансування на комплектування фондів.
Отримання більш цінної інформації для управління, ніж
традиційні обстеження задоволеності користувачів Збільшення кількості придбаних матеріалів,
бібліотечних подій, Інтернет-ресурсів, документовидач та відвідуваності
бібліотеки.
За результатами застосовується бенчмаркінг - безупинний систематичний пошук і впровадження найкращих практик, що приведуть бібліотеку до досконалішої форми. Він є дієвим інструментом для визначення рейтингу бібліотеки порівняно з іншими
бібліотеками.
Виборзька бібліотека Данії перший вимір провела у квітні 2011 року. Другий
вимір - у квітні 2012 року серед 1822 користувачів віком від 15 і старші. (
прим. Не можу сказати, чи доцільно проводити таке масштабне по кількості
респондентів дослідження. Адже соціологія рекомендує нам інструменти для
визначення вибірки. Скориставшись ось
цією програмкою, я легко визначила, що із 25 тис. користувачів
бібліотеки для отримання достовірних варіантів необхідно опитати лише 378.)
Користувачі
оцінили значення бібліотеки у їхньому житті середнім показником 6.2 за шкалою
від -10 до 10. У попередньому році цей показник склав 6.1. Різниця майже
непомітна і не є статистично значимою.
Вимірювався рівень цінності бібліотеки та її послуг для громадян за наступними категоріями:
Соціальне
значення. Бібліотеки - для громадянської
обізнаності
Особисте
значення
Якість
обслуговування
Професіоналізм
персоналу
Задоволення
інформаційних та культурних потреб
Бібліотека
для сім’ї
Бібліотека
для натхнення. Культурні заходи
Загальні
знання ("Бібліотека робить мене мудрішим і теми мене цікавлять")
Знання
(бібліотека для освіти і допомоги в навчанні).
Наявність
матеріалів
Особиста
безпека
Участь
користувачів
Фізичний
простір бібліотеки для натхнення
Вимірювався
рівень знань і оцінка користувачами цифрових пропозицій бібліотеки: наявність та доступність.
За
результатами виміру бібліотека визначила, на що потрібно звернути увагу та
докласти зусиль для підвищення рейтингу цінності та значення бібліотеки для користувачів:
-
Підвищити зручність для роботи і для творчості у бібліотеці, зручність
користування сайтом бібліотеки.
-Збільшити
кількість заходів, акцій та обміну
інформацією, надання доступу до урядової інформації та місцевої
соціальної інформації.
-
Збільшення кількості заходів та акцій, що заохочують до участі у них
користувачів.
-
Підвищення загального рівня задоволення користувачів бібліотечними послугами,
що залежить від дружелюбності персоналу, його професійного рівня при
рекомендації хороших книг для читання, зокрема для сімейного читання.
-
Докладення зусиль до удосконалення маркетингу в сфері цифрових послуг.
А
також проводити цілеспрямовану роботу з групами користувачів. зокрема, з молоддю,
чоловіками, користувачами, що здобувають середню освіту.
Детальніше
про вимірювання цінності бібліотеки для користувачів читайте тут.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.