Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

субота, 26 вересня 2015 р.

Довідкові мережеві послуги бібліотек Фінляндії

     Історія мережевих послуг публічних  бібліотек Фінляндії почалася близько п'ятнадцяти років тому, коли було визнано потенціал Інтернету як засобу комунікації та каналу інформації. Однією з перших ідей було те, що десяткова система класифікації може бути більш зрозумілою для користувачів за допомогою гіпертексту, і в той же час, Інтернет сприятиме обміну знаннями між бібліотекарями віддалених куточків країни.  Це був початок Libraries.fi.
Сьогодні портал фінансується за рахунок Міністерства освіти і перебуває в адмініструванні кількох співробітників Гельсінської міської публічної бібліотеки.  Libraries.fi тепер включає в себе кілька каналів, які служать як бібліотекарям, так і громадськості: Фінські бібліотеки, Бібліотечні будівлі, Запитайте про будь-що та Бібліотека-філія (містить фактографічні та статистичні дані про діяльність фінських бібліотек).
       Залучення всіх публічних бібліотек
Бібліотечний портал починав свій розвиток як база даних, де всі фінські публічні бібліотеки можуть вводити інформацію про режим роботи, про бібліотечні будівлі і архітектуру, контактну інформацію, інформацію про спеціальні колекції і т.д. Всі бібліотеки отримали логін і пароль для підтримки і поновлення своєї і спільної інформації вже в 1997 році.
Наступним завданням було відкриття Link Library, де співробітники Гельсінкої міської публічної бібліотеки відібрали сумлінно каталогізовані та індексовані бази даних хорошої якості. Віртуальна довідкова служба була створена у 1999 році. У квітні 2006 року було 50 бібліотек-учасниць, 14 з яких - наукові бібліотеки. Відповіді архівуються, а оскільки всі відповіді класифіковані і проіндексовані, архів став корисним джерелом інформації.
      Міська бібліотека Гельсінкі  створила також власну довідкову службу IGS, що доступна для всіх користувачів бібліотеки. Тут надається відповідь на будь-які запитання, що стосуються життєдіяльності міста, часу відправки потягів залізниці, якості товарів і т.д.  Відповіді на запитання  надаються по телефону, факсом, електронною поштою або, як це вписується в країні мільйонів мобільних телефонів, по SMS. Національна віртуальна довідкова служба та служба місцевої довідки доповнюють одна одну. Якщо співробітники IGS не можуть відповісти на питання, вони просять допомоги у національної, де в пошуку відповіді бере широке коло бібліотекарів з бібліотек різного рівня та спеціалізації, і навпаки. Існує також список бібліотек для розсилки, куди можуть бути відправлен складні запитання.
Довідкові віртуальні служби, які ведуть українські бібліотеки, оріентовані на надання у відповіді бібліографічних джерел, чи інтернет-посилань, де міститься потрібна користувачу інформація. Хоча все частіше у відповідях можна зустріти і фактографічну інформацію.
Є у нас корпоративні проекти  місцевого рівня, публічно-освітянських бібліотек (20 бібліотек). Деякі українські бібліотеки приєднані до міжнародних корпоративних проектів.
Маємо бібліотеки національного рівня, і не одну. А от корпоративного проекту національного рівня чомусь досі не маємо.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу