Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

неділя, 14 квітня 2013 р.

Бібліотеки і благополуччя на дорогах

Останнім часом так багато публікацій та теледебатів присвячується проблемам стану українських доріг, що цей бібліотечно-методичний блог просто зобов'язаний порозмірковувати над тим, яким чином бібліотека може покращити ситуацію на дорогах. Не посміхайтеся скептично. А краще послухайте про досвід норвезьких бібліотекарів.

У 2006 році норвезька агенція архівів, бібліотек і музеїв почала співпрацювати зі Спілкою норвезьких працівників транспорту з метою створення системи бібліотечного обслуговування водіїв вантажівок. Мета проекту - стимулювання інтересу до читання  працівників транспорту, для досягнення якої при основних
придорожніх готелях, ресторанах та мотелях організовуються бібліотеки для водіїв вантажівок, які під час здійснення рейсів роблять обов'язковий денний або нічний перепочинок.  
Нелегка робота водіїв-дальнобійників передбачає самотність та напружену увагу. Єдиний інформаційний ресурс, що доступний їм під час рейсів - радіо, тривале прослуховування якого швидко набридає.
Водії вантажівок, як представники професійної групи мають мало можливостей для користування публічними бібліотеками, що, як правило, знаходяться на деякій відстані від основної дороги в місто або село. До того ж водії не мають часу на їх пошук, щоб позичити аудіокниги на дорогу або якусь книгу для вечірнього читання у готелі. Проблема виникає і з поверненням книги.
Ідея бібліотечного обслуговування працівників транспорту запозичена із сусідньої Sweden, яка першою започаткувала такий проект. Статистика зі Швеції показала, що працівники транспорту як професійна група читають дуже мало. Лише кожен четвертий водій. 
Бібліотеки при готелях та придорожніх ресторанчиках надаватимуть водіям вантажівок з собою у дорогу, в основному, аудіокниги, а також періодичні видання та журнали. Кожна бібліотека забезпечується також ПК з доступом до Інтернет. Основне завдання таких бібліотек - розвиток інтересу до літератури, що  сприятиме поліпшенню навичок читання та письма серед працівників транспорту. 
Спілка норвезьких працівників транспорту проявила велику зацікавленість у розвитку проекту. Перші бібліотеки  створено у 2007 році на Høydalsmo придорожньому шинку в графстві Телемарк, другий в Furulund в графстві Vestfold.
Норвезька агенція архівів, бібліотек і музеїв виділила NOK 75000 для покриття витрат на створення бібліотек. Спілка норвезьких працівників транспорту, муніципалітети та публічні бібліттеки також взяли участь у фінансовому забезпеченні реалізації проекту. Вибір місць для організації бібліотек грунтується в першу чергу на доступності та зручності розташування відносно часу роботи та часу відпочинку водіїв.
Розміщення бібліотек в придорожніх готелях і сервісних центрах є блискучою ідеєю. В пресі опубліковані позитивні відгуки водіїв, які зазначають, що їх робочі дні проходять набагато швидше, і вони стали більш розслабленими і врівноваженими.  "Це впливає на те, як я веду машину. Це знижує стрес. Я говорив з кількома моїми товаришами, які виявили, що споживання дизельного палива знизилося, тому що вони стали їздити не так агресивно".  
Ось так. Звідси

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу