Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

субота, 4 квітня 2015 р.

Керівник - головна особа в бібліотеці

 Знайшла в мережі тези, з якими погоджуюся на 100 відсотків. Як правило, в колективі ставляться певні вимоги до працівників. А яких правил має дотримуватись керівник, аби установа запрацювала якомога ефективніше?  
1. Керівник визначає, на що здатний співробітник, і відповідно його здібностям визначає йому місце і завдання в бібліотеці.
2. Керівник - не нянька й не мати Тереза.
3. Єдине завдання керівника - зібрати робочий колектив і, визначивши місце і завдання кожному, привести цей колектив в робочий стан.
4. Керівниками не народжуються, а стають.
5. Керівників одиниці, виконавців мільйони.
6. Колектив збирається під керівника.
7. Зі зміною керівника, змінюється колектив.
8. Чим більше керівник виконує прохань підлеглих, тим більше вони його ненавидять.
9. Якщо Ви, будучи керівником, заохочуєте не результат, а рух до нього - у людей немає сенсу отримувати результат.
10. Керівник не має права допускати панібратського ставлення до себе.
11. Підлеглий ніколи не зрозуміє керівника.
12. Тільки керівник розуміє, до чого він веде свій колектив.
13. Немає такого співробітника, який би на сто відсотків відпрацьовував свою зарплату.
14. Співробітник звикає до будь-якого рівня заробітку, в результаті його стає мало.
15. Найшвидшим інструментом для перевірки співробітників на вошивість є гроші.
16. Якщо керівник буде вникати в проблеми кожного співробітника - ніколи буде працювати ні йому, ні колективу.
17. Чітко визначені завдання збільшують ККД співробітника.
18. Керівник від підлеглого відрізняється сміливістю взяти на себе відповідальність не тільки за своє життя, але і за життя своїх співробітників.
19. Підлеглий приходить в колектив, щоб перекласти частину відповідальності за своє життя на керівника.
20. Якщо основна маса співробітників у вихідні можуть забути про роботу і обов'язки, то керівник цього не може собі дозволити.
21. Навіть у колективі з двох людей визначається керівник.
22. Цінність співробітника визначається якістю результатів його роботи.
23. Цінність керівника визначається якістю результатів, досягнутих колективом, яким він керує.
24. Схильність до вміння керувати закладається у вихованні дитини.
25. Керівник наповнює життя співробітника змістом.
25. Якщо зникнуть керівники на всій планеті, люди загинуть від голоду і міжусобиць.
26. Без керівника народ перетворюється в натовп, яким управляють слабкості.
27. Керівник, передусім, повинен бути людиною.
28. Сила керівника в його непохитній вірі у правильному виборі шляху.
29. Відповідальним за завдання завжди має бути тільки одна людина.
30. Керівник - головна особа в бібліотеці. Немає керівника – немає і бібліотеки.

10 коментарів:

  1. Ага, дуже подібно на наших бібкерівників - все рівно куди йти, головне впевнено. Нмсд керівник, насамперед, повинен володіти знаннями. А то бува вішають керовнікам, наприклад, що на виправлення помилки в ЕК потрібно 8 днів і 10 тис. грн. і вони сидять не чухаються,.. чи, навпаки, вимагають за день роботу на яку потрібно значно більше часу, грошей, людей... Тому, головне - знання, а суперечливий список софізмів завжди знайдеться.

    ВідповістиВидалити
  2. Це ви про ідеального керівника. Але чи реально, щоб директор досконально оволодів усіма процесами бібл. роботи, АІБС, мовою програмування, різними програмами і стандартами. Основи має знати, а для більш детального «занурення» в питання є зами. Чи довірені особи.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ні, не йдеться про досконалість, а лише про хороше базове розуміння. Неможливо знати достеменно як саме все робиться, але відмінно орієнтуватись у бібпроцесах керівник повинен - які навички потрібні для виконання, які кошти, скільки часу... Нмд у крісла очільників бібліотек часто спускають парашутистів, які й так недалекі, куди там специфічні бібпроцеси.

      Добре, що у вузівських є ректорат, який раз-два на рік може напрягати, то іноді менеджер згадають який працівник на що гаразд... А в публічних підозрюю ще більша біда з парашутистами бо ж навіть ректоратів нема.

      Видалити
  3. Трохи схоже на текст для самонавіювання:) На мій погляд, те, що "Керівник, передусім, повинен бути людиною"(я так зрозуміла, це у високому сенсі цього слова) потрібно ставити на перше місце і для нього, і для працівника.
    "Керівник наповнює життя співробітника змістом" - це вже, мабуть, про керівника у статусі Бога або з манією величі ) Радше, працю співробітника, якщо він не закінчений трудоголік.
    Текст цікавий, дійсно, суперечливий, але дає інформацію для роздумів.
    Дякую за можливість з ним ознайомитись.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Мені знайом Керівник, якій відчуває себе у статусі Бога ....На жаль Манія величі і бажання пожити за рахунок посади існує... і в бібліотечних системах

      Видалити
  4. Видалила, бо купа помилок ))

    Ну не знаю. Керівники приходять і уходять, а бібліотеки залишаються. Бібліотека це майже окремий Всесвіт, а керівник - лише функція. І я прийшла працювати зовсім не для того, щоб керівник наповнював моє життя змістом. Ще цього мені не вистачало )) Взагалі я скоріше погоджуся з японським досвідом, який говорить про те, що мета менеджера - налагодити процес так, щоб воно все працювало і без нього! Оце я розумію -перетворення Хаосу у Космос. А все інше - це від лукавого, це особистністні проблеми, які людина може вирішувати на місці керівника, а може не вирішувати, то таке...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я сто відсотків ЗА !!! Молодець Відповідь на 12 балів.
      Бібліотекар з 30-річним бібліотечним досвідом.

      Видалити
  5. Некоторые путают что организацию они не возглавляют, а руководят ей для блага государства и общества. И звание руководителя намного выше и ответственней... И библиотека ни королевство, а директор ни король, который имеет право судить, миловать, испытавать личную неприязнь и другие чувства в отношение к сотрудникам...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Наповнити життя змістом - знаходити сенс в своєму житті, так само у своїй справі, я так це розумію. У кожного в житті були свої керівники зі своїми недоліками і достоїнствами. Але ж людський фактор ніхто не відміняв. Дякую за коментарі, для мене це важливо, значить, заходите в гості.

      Видалити
  6. А як бути тому керівнику,у якого в підлеглих ходить доносчик директору та ще і зі зв'язками у головнішій -2-го рівня-бібліотеці?Його боїться сам директор,завжди на його боці(бо куди ж подінешся?)Та ще такий підлеглий не наділнеий скромністю,більше того - такий стан справ його влаштовує.Оце такий рівень директорування.І,погодьтеся,частенько щось подібне трапляється в нашій сфері.

    ВідповістиВидалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу