Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

четвер, 9 січня 2014 р.

Рівність без гендерної проблематики


А скажіть мені, будь-ласка, чи звітувалися ви уже про внесок бібліотеки у реалізацію Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року (Постанова КМУ від 26 вересня 2013 р. № 717). Скільки і яких виставок, заходів проведено, інформацій зроблено, тематичних папок публікацій створено…
Я торкнуся питання, що наразі є дуже актуальним для нас, і для тих, хто прагне в ЄС, і для противників цього процесу.

 Майже рівно рік тому публічна бібліотека Халлонбергену (неподалік Стокгольму) стала першою бібліотекою в Швеції що отримала сетифікат ЛГБТ. Процес сертифікації здійснює Шведська федерація з захисту прав лесбіянок, геїв, бісексуалів і транссексуалів (RFSL). Такий сертифікат свідчить про те, що бібліотека (чи ін. організація) докладає багато зусиль для створення відкритої та дружньої атмосфери для вищезазначених категорій громадян. При цьому увага приділяється навчанню персоналу (всі співробітники повинні отримати певний рівень знань про проблеми ЛГБТ) та розробці методів для протистояння усталеним нормам  суспільства.
На сьогодні ще 3 бібліотеки знаходяться у стадії сертифікації.
Кожна сертифікована установа змінює підходи у манері обслуговуванні клієнтів та взаємодії з ними.
 Гендерна нерівність розглядається передусім, як нерівність між чоловіками і жінками, але ця нерівність може бути урегульована державою. Наразі мова йде про те, як бібліотеці забезпечувати рівність громадян без акцентів на визначення статі.
 Щоб отримати сертифікат, необхідно дуже прискіпливо дослідити діяльність бібліотеки починаючи з бібліотечної політики і закінчуючи фізичним середовищем, формою представлення інформації на веб-сторінці бібліотеки чи на рекламних постерах. Для полегшення цієї роботи, RFSL підготувала примірний пакет контрольних списків для наслідування.
До прикладу, текст на плакатах, де йдеться про те, що діти можуть прийти у бібліотеку  з «мамою і татом» замінено  «з дорослими», тому що є діти, які не мають маму чи тата. З цієї позиції змінено і назву полиці з «материнської» на «сімейну».
 На завершення  процесу сертифікації, всі співробітники бібліотеки повинні були пройти тест, що не тільки включає в себе тестування фактичних знань, а й спосіб мислення.
Подумалось, як то воно не просто змінити спосіб мислення….

2 коментарі:

  1. Дякую вам за інформацію та ідеї!Заходжу частенько,хоч і не з Києва.Чи не знайдеться у вас якихось оригінальних заголовків на книжкові виставки,ну так,щоб надихали і бібліотекаря і читача?Ще раз спасибі вам.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую.Все не так просто. Кожна виставка має бути розрахована на певну цільову аудиторію. Відповідно добираються матеріали для неї, оформлення, назва... І хоч кажуть, "як човен назвеш, так він і попливе", ), але в кожному конкретному випадку саме "човен" має бути привабливим, а вже потім його назва. Знайдіть в тегах (мітках) блогу "книжкові виставки" і перейдіть у вибірку. Там є дещо для натхнення.

      Видалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу