Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

вівторок, 30 листопада 2010 р.

Результати міні-опитування. Перевага за майстер-класом та тренінгом

 Майже два місяці на блозі був виставлений міні-опитувальник щодо найдієвішої форми підвищення фахового рівня бібліотекарів. Всього участь в опитуванні взяло 59 респондентів. 32 відсотки віддали свій голос майстер-класу та тренінгу. Другу позицію зайняли учбово-практичні заняття. Останнім на 2 відсотки поступилися виїздні навчання. Засідання круглих столів та семінари поважають 13 відсотків учасників. Самоосвіту дієвою формою підвищення фахового рівня вважають лише 5 відсотків.
 Практика проведення майстер-класу дозволяє бібліотекарям представляти свої авторські підходи до реалізації інформаційного і просвітницького процесу. Під час майстер-класів кожному учасникові надається можливість звернутися до суті тієї чи іншої теми, провести рефлексію і побачити ті підстави, що визначають цілісний задум і особливості організації професійної діяльності.
При розробці технології проведення майстер-класів бібліотекарі виходять з його визначення, даного М.М. Поташником (дійсний член (академік) Російської академії освіти, доктор педагогічних наук, професор), який характеризує майстер-клас як яскраво виражену форму учнівства у МАЙСТРА. Тобто майстер передає учням досвід, майстерність, мистецтво в точному сенсі – шляхом прямого і прокоментованого показу прийомів роботи. Дуже важливо дотримувати принципи побудови майстер-класу, оскільки від цього залежить дуже багато, і в першу чергу – сам процес, хоча результат важливий не менше. Отже, які ж принципи?
•Неоцінюваність, відсутність критичних зауважень в адресу учасників;
•Рівність всіх його присутніх, майстер не повинен бути “над”;
•Порівняння результатів без духу змагань;
•Зацікавленість, співтворчість, взаємодопомога;
•Поєднання індивідуальної і групової форм роботи.
Завдання майстер-класів:
1) Створення умов для професійного самовдосконалення бібліотечних працівників;
2) Демонстрація досвіду роботи з проектування адаптивного бібліотечного середовища;
3) Розробка авторської моделі бібліотечних заходів.
Майстер-клас сприяє:
 оволодінню загальними інтелектуальними способами діяльності;
 розвитку здібності до рефлексії;
 розвитку комунікативної культури.
Що ж, майбутнє - за майстер-класом.  Досвідчених бібліотекарів у нас вистачає.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу