Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

неділя, 22 травня 2016 р.

Десять правил для нових бібліотекарів

Відповісти на питання, яким має бути сучасний бібліотекар, легко. Важче відповідати переліченим вимогам та характеристикам. Ще важче прийняти реальність і змінити вироблене десятиліттями «рецептурне мислення». Частіше всього впровадження інновацій покладається на нових, молодих працівників, які мають волю для їх здійснення та сильну енергетику.
У своєму блозі Майкл Стівенс виклав десять правил для молодих бібліотекарів, які починають працювати у бібліотеці після отримання бібліотечно-інформаційної освіти і які прагнуть професійного росту.
*Задавайте питання. Цікавтесь бібліотечними проектами, що реалізуються, технологічними  процесами, іншими важливими питаннями бібліотечної діяльності. Це допоможе уникнути роботи в емоційно нездоровій бібліотеці. 
верніть увагу на те, як персонал бібліотеки відгукується про своїх користувачів. Якщо зневажливо, їх присутність турбує, - біжіть з такої бібліотеки!
*Читайте уздовж і поперек, занурюйтеся в сучасний культурний і літературний процес. Це допоможе вам дізнатися, чим сьогодні живе користувач, тримати руку на пульсі.
*Знайте і дотримуйтеся авторського права для створення безпечного і керованого контенту на умовах закону.
*Користуйтеся 2.0 інструментами, і не тому, що це круто, а як одним із способів використання колективного інтелекту нашої професії. Використовуйте деякі канали RSS, визначіть для себе новинні сайти, групи в соціальних мережах, що інформуватимуть та надихатимуть.  
*Працюйте і грайте один з одним на ваших робочих місцях, на конференціях і в тих місцях, де обмінюються професійною інформацією. Задля покращання послуг для користувача. І створення служб. Так ви можете стати кращим бібліотекарем. 
*Управляйте собою на професійному рівні, але не лишайте себе задоволення, здивування, зацікавленості або гри. Використовуйте засоби підвищення продуктивності на ваш вибір, але будьте організовані та відповідальні. Ви не маєте бути людиною, яка при зустрічі говорить: "У мене не було часу." 
*Ніколи не дозволяйте технологіям підкорити себе. Поклоніння технологіям є пасткою.
*Прислухайтеся до досвідчених бібліотекарів, з якими перетинаєтесь. Вони знають речі. Гарні речі. Слухайте, і вони можуть підказати вам ваші майбутні рішення і плани. Вчіться з кожної розмови, зустрічі, листування. 
*Не розпочинайте роботу над впровадженням нових технологічних послуг без попереднього  ретельного планування та бачення етапів цієї роботи. Прорахуйте бюджет, штатний розклад, зауважте на приховані витрати, маркетинг і як технологія вписується в бібліотечні  послуги чи колекції, чи є актуальною для користувачів і корисною. 

Сподіваюся, ці правила будуть корисними не лише для нових бібліотекарів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу