Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

неділя, 4 жовтня 2020 р.

До питання виконання бібліотеками планових показників в умовах карантину


Ні за що не повірю в статистику, до зміни якої я не доклав руку.
                                                                                                    Вінстон Черчіль
Читать далее: Як правило, онлайн події ми організовуємо у соціальних мережах через анонсування і пряме включення, на каналі Ютубе, де потім і залишаються для перегляду записи етерів. Це і є організована онлайн подія. Такої кількості відеозаписів від бібліотек Святошино я не знайшла, тому виникло питання, що ж вони включили у статистику онлайн подій.
Карантинні обмеження, особливо період заборони приймати користувачів у приміщеннях бібліотеки, об'єктивно спричинили проблему з виконанням переважною кількістю бібліотек планових показників по кількості користувачів та виданих документів із фондів бібліотеки, що є головними показниками по віднесенню бібліотек до тієї чи іншої групи по оплаті праці (додаток 7 до Наказу № 745). Форс-мажорні обставини не передбачено у Наказі №745, а саме призупинення бібліотеками обслуговування користувачів та видачі у користування літератури у зв’язку із введенням жорсткого карантину.
Бібліотеки надзвичайно активізували онлайновий формат діяльності, надавали онлайн довідки та залучили до просвітницьких заходів онлайн десятки тисяч віддалених користувачів. Але план по видачі документів в умовах карантину під загрозою недовиконання.
Працівники Публічної бібліотеки імені Лесі Українки шукали можливості і в цей непростий період залучити до послуг бібліотеки якнайбільше користувачів і максимально можливо використовувати фонди бібліотеки.
Тож ділимося нашим досвідом:
- у період карантину нам постійно надходили дзвінки і онлайн звернення щодо подовження терміну користування отриманими додому через абонемент книжками. Ми продовжили термін користування вдруге усім, хто вчасно не повернув, а це, практично, до 80% користувачів абонемента (не з їх вини, а в силу обставин);
- ми менше ніж за 1,5 місяця від початку карантину відчинили вікна бібліотеки і почали готувати книжки до видачі користувачам за попереднім замовленням. Замовлень посипалося багато . Це допомогло нам значно нагнати упущене;
- ми відкрили вікно для надання послуги ксерокопіювання. Надходили заявки на ксерокопії статей зі збірників, періодики, окремих ілюстрацій і т.п. .Коли шукали і готували матеріали для копіювання, заявлені видання, журнали і т.п. проводили видачею у нашій електронній базі через читальний зал. Видачу копій незареєстрованим користувачам враховували у зошиті. Копії платні , - тож підтвердження можна знайти і в бухгалтерських документах;
ми надавали довідки онлайн: у чаті сторінки бібліотеки у мережі Facebook, по телефону. Значна частина довідок передбачала безпосередній пошук джерела для підготовки відповіді: до прикладу, ось такої (дослівно): "Мені треба уточнити сторінку листа Лесі Українки до Драгоманова від 23 червня 1893, де вона пише про поему "Роберт Брюс, король шотландський "- у виданні Леся Українка Листи 1876 – 1897, Упорядкування Прокіп ( Савчук) В.А., передмова Агеєвої В.П.- К.: Комора, 2016. – 512 с.". Ми піднімали це видання, уточнювали сторінки, на яких розміщено лист. Цю книжку ми враховували документовидачею. Бо так воно і є. Тож враховуйте літературу, яку ви піднімали для надання відповіді, як документовидачу.
І ще одна рекомендація. На сайтах ви виставляєте повні тексти публікацій з фондів бібліотеки, деякі бібліотеки мають на сайтах електронні бібліотеки. Через Гугл аналітикс ви можете легко порахувати, скільки кожна з представлених онлайн книжок відкривалася і також додати до документовидачі.
Задіюйте партнерство. У садочки передавайте підбірки літератури, шукайте будь-які можливості для активізації використання фонду бібліотеки, виходячи зі своїх умов.
В період карантинних обмежень ми практично повідміняли усі заходи, які планували проводити у приміщеннях бібліотеки. Особливо у тих приміщеннях, простір яких не дає можливості зібрати одночасно навіть дуже обмежену аудиторію.
Захід, подія — це вид людської діяльності, що передбачає зустріч і взаємодію різних людей у певний проміжок часу з метою реалізації певної спільної мети.
В період карантинних обмежень - зустріч людей і взаємодія в можлива онлайн форматі. Прямі етери і є взаємодія, бо слухачі-глядачі, залучені до етеру, мають можливість продемонструвати свою емоцію від зустрічі, ставлять питання в коментарях, і отримують відповіді.
Кількість учасників онлайн події рекомендую фіксувати за найбільшим показником кількості глядачів під час етеру.
Всі решта онлайн активностей бібліотекарів : інформаційні огляди онлайн, презентації віртуальних виставок: тематичних, одного автора, і т. д., буктрейлери, відеореклама ресурсів і послуг - то промоційна, рекламна робота і рахувати її як онлайн події є неправильно.
До закінчення звітного року - цілий квартал. Сподіваюся, наш досвід допоможе обєктивно порахувати усю пророблену вами роботу, якої в період карантину зявилося набагато більше, ніж у докарантинний період.
Чекаю у коментарях на ваш досвід та пропозиції.

2 коментарі:

  1. Висновок який' бібліотеки не мали и не мають взагали право обмежувати доступ до фондів даже в умовах карантина' а чому тоді бібліотеки почала працювати тільки травні' які документи вказують на карантинні обмеження в бібліотеках'кто за відповідает' и чому зараз в умовах поширення короновіруса бібліотека вирішила відкрити відділи' знову хто відповідає'

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Бібліотека слідкує та чинить відповідно державних постанов та розпоряджень https://moz.gov.ua/golovnij-derzhavnij-sanitarnij-likar-ukraini?fbclid=IwAR2-7RN35mT2hXCWHfVGhmldDFQRAr3zAv2ixOZ-nXc9l0cHBa3k95c78NI і місцевих протоколів https://kyivcity.gov.ua/news/obmezhuvalni_ta_protiepidemichni_zakhodi_u_stolitsi_prodovzhuyutsya_do_24_kvitnya__opublikovano_vidpovidniy_protokol/

      Видалити

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, як.
Дуже просто:
- натисніть на стрілочку поруч з віконцем "Коментувати як"
- виберіть Ім'я/URL
- наберіть своє ім'я, рядок URL можете залишити порожнім
- "Продовжити" і коментуйте! Дякую!
Для тих, чиї коментарі не з'явилися під дописом - не пройшли модерацію. На це можуть бути наступні причини:
- коментар є спамом;
- коментуючий ображає почуття людей;
-коментар містить нецензурні слова;
- повторний коментар (навіщо повторювати озвучену раніше думку);
- ім'я коментатора є “неприроднім” - вид спаму;
- коментуючий пише не по темі.

Популярні публікації блогу