Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

Недостатньо знати, треба і застосовувати. Недостатньо хотіти, треба і робити. Гете

четвер, 23 квітня 2015 р.

Готуємося до відзначення 70-річчя перемоги над нацизмом у Європі

Відповідно до Указу Президента «Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни» та Закону «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939–1945 років» Україна розпочинає нову традицію святкування 8 та 9 травня в європейському дусі пам’яті та примирення.
Кожного року ми визначалися з формами просвітницьких заходів на відзначення цієї дати та їх змістом, що базуються на основі книг, публікацій, фото та відеоматеріалів, наявних у фондах бібліотеки. Тож ухвалений 9 квітня цього року Верховною Радою закон "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів і заборона пропаганди їх символіки" спантеличив і стривожив бібліотекарів, адже значна кількість видань, що надійшли у фонди до 1991 року, містять таку символіку.
Сьогодні, 23 квітня, Верховна Рада України внесла зміни до закону про заборону комуністичної та націонал-соціалістичного режимів в Україні і заборона пропаганди їх символіки.
Згідно з новини змінами, заборона не поширюється на випадки використання символіки комуністичного і тоталітарного режиму, символіки націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму на документах державних органів та органів місцевого самоврядування (місцевих органів державної влади і управління), прийнятих або виданих до 1991 року.
Йдеться про документи, видані закладами освіти і науки, підприємствами, установами, організаціями до 1991 року; в експозиціях музеїв, тематичних виставках, музейному фонді України, а також бібліотечних фондах на різних носіях інформації; у твори мистецтва, створених до набрання чинності цього закону. Також заборона не поширюється на процес наукової діяльності. Заборона також не стосується бойових знамен, держнагород та інших відзнач до 1991 року.
Новий зміст відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня перемоги включає в себе: 
- переосмислення подій ІІ світової війни, руйнування радянських історичних міфів, чесний діалог навколо складних сторінок минулого;
- рівне вшанування пам’яті кожного, хто боровся з нацизмом, підкреслення солідарності та бойового братерства усіх Об’єднаних Націй, як держав, так і бездержавних тоді народів (євреїв, українців та ін);
- перенесення акценту з історії військових дій на історії конкретних людей, а відтак відмову від святкування на користь вшанування.

вівторок, 14 квітня 2015 р.

7 причин, щоб відвідати бібліотеку

Думаю, що кожен з нас швидко знайде оті 7 аргументів на користь відвідування бібліотеки. Але чи стануть вони достатньою мотивацією для потенційного відвідувача. На одному данському ресурсі натрапила на статтю  про одну із данськмх публічних бібліотек, що нещодавно відчинила двері для відвідувачів у новому приміщенні.
В листопаді 2013 року у приміщенні покинутої школи залізничної станції Аведор в Данії відкрито нову публічну бібліотеку, де затишну атмосферу вдало доповнюють нові технології. 
1. Відремонтоване приміщення бібліотеки має при природнє освітлення через просторі вікна у стелі. Поєднання з обшивкою стін деревом дає відчуття простору і повітря. Довільно розміщені китайські лампи в різних кольорах створюють атмосферу затишку в світлому приміщенні. 
2. Книги на екранах. Між стійками висять екрани, де книги представлені лицьовою стороною. За допомоги пристроїв можна здійснювати пошук та переглядати бібліотечні книги. За потреби – здійснювати пошук за жанром, темою і т.п. Або за допомоги кнопки Random (випадкова книга) вибрати щось для натхнення. Навколо на стінах висять подовженої форми екрани у формі гігантського мобільного телефону для повідомлень про події та заходи бібліотеки. 
3. Ретро меблі і класні дошки. Після ремонту було придбано нові меблі, що їх співробітники поєднали зі старими. Серед придбаних новинок - великий стелаж-вікно, що розміщене посередині кімнати, так що книги можна бачити тривимірно. Ретро-меблі використані для облаштування зон читання та відпочинку. Технологічні новинки лише підкреслюють відчуття атмосфери  вітальні-кафе. 
4. Консолі змішувач. Користувачі можуть змішати свою власну музику за допомоги мікшерного пульту, записувати музику на свій носій через USB і забирати з собою. З часом, планується придбання більш сучасних цифрових приладів для запису музики.
5. Тематичні стіни. Монітори показують цифрові рекламні оголошення про книги і короткометражні фільми визначеної тематики. Поруч - фізичні книги обличчям до відвідувачів, дошки для запису інформації крейдою і невеликі речові виставки. 
6. Обміняйте книгу (і не тільки). В одному кутку стоїть невелика книжкова шафа, де користувачі можуть обмінювати свої власні книги з іншими користувачами. Бібліотека має великий успіх з ініціативами, де самі користувачі включаються у дію. Щороку бібліотека організовує магазин обміну byttedag, куди користувачі можуть принести зайві для них, але потрібні для інших речі для обміну. Подумалось, таке собі OLX.ua (раніше Slando) у бібліотеці.
7. Інноваційна майстерня для дітей. Функціонує впродовж цілого дня. Це дитяча кімната в бібліотеці, що вранці діє як ігрова кімната для дітей і батьків, які можуть зустрітися за чашкою кави в той час як діти грають. У другій половині дня - заняття для дітей у віці від 7 до 14 років. Групи дітей відвідують бібліотеку разом з учителями. Тут також зустрічаються за творчими заняттями цілі родини. Проект «Космічні інновації» призначений для школярів і учнів середніх шкіл. Це не клас, там немає стільців, але є можливість писати на стіні, і є валізи з начинням для творчості, для натхнення. Ідея полягає в тому, щоб вчителі державних шкіл могли перенести частину процесу навчання в бібліотеку, де навички бібліотекарів суттєво сприяють ефективності навчального процесу. Кажуть, краще один раз побачити, як багато разів почути. .
 

субота, 4 квітня 2015 р.

Керівник - головна особа в бібліотеці

 Знайшла в мережі тези, з якими погоджуюся на 100 відсотків. Як правило, в колективі ставляться певні вимоги до працівників. А яких правил має дотримуватись керівник, аби установа запрацювала якомога ефективніше?  
1. Керівник визначає, на що здатний співробітник, і відповідно його здібностям визначає йому місце і завдання в бібліотеці.
2. Керівник - не нянька й не мати Тереза.
3. Єдине завдання керівника - зібрати робочий колектив і, визначивши місце і завдання кожному, привести цей колектив в робочий стан.
4. Керівниками не народжуються, а стають.
5. Керівників одиниці, виконавців мільйони.
6. Колектив збирається під керівника.
7. Зі зміною керівника, змінюється колектив.
8. Чим більше керівник виконує прохань підлеглих, тим більше вони його ненавидять.
9. Якщо Ви, будучи керівником, заохочуєте не результат, а рух до нього - у людей немає сенсу отримувати результат.
10. Керівник не має права допускати панібратського ставлення до себе.
11. Підлеглий ніколи не зрозуміє керівника.
12. Тільки керівник розуміє, до чого він веде свій колектив.
13. Немає такого співробітника, який би на сто відсотків відпрацьовував свою зарплату.
14. Співробітник звикає до будь-якого рівня заробітку, в результаті його стає мало.
15. Найшвидшим інструментом для перевірки співробітників на вошивість є гроші.
16. Якщо керівник буде вникати в проблеми кожного співробітника - ніколи буде працювати ні йому, ні колективу.
17. Чітко визначені завдання збільшують ККД співробітника.
18. Керівник від підлеглого відрізняється сміливістю взяти на себе відповідальність не тільки за своє життя, але і за життя своїх співробітників.
19. Підлеглий приходить в колектив, щоб перекласти частину відповідальності за своє життя на керівника.
20. Якщо основна маса співробітників у вихідні можуть забути про роботу і обов'язки, то керівник цього не може собі дозволити.
21. Навіть у колективі з двох людей визначається керівник.
22. Цінність співробітника визначається якістю результатів його роботи.
23. Цінність керівника визначається якістю результатів, досягнутих колективом, яким він керує.
24. Схильність до вміння керувати закладається у вихованні дитини.
25. Керівник наповнює життя співробітника змістом.
25. Якщо зникнуть керівники на всій планеті, люди загинуть від голоду і міжусобиць.
26. Без керівника народ перетворюється в натовп, яким управляють слабкості.
27. Керівник, передусім, повинен бути людиною.
28. Сила керівника в його непохитній вірі у правильному виборі шляху.
29. Відповідальним за завдання завжди має бути тільки одна людина.
30. Керівник - головна особа в бібліотеці. Немає керівника – немає і бібліотеки.

Популярні публікації блогу